THE METROPOLITAN. IN PROGRESS TO BE A MONOPOLY?
Descripción del Articulo
Currently, in our capital, problems arise related to transportation, as excess traffic, the negligence of drivers, poor service provided and the lack of respect to the user of these public service companies. It has long been wanted to find the solution to improve the road system Lima, then arise the...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4442 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4442 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Sistema de transporte transporte público metropolitano mercado monopolio. |
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THE METROPOLITAN. IN PROGRESS TO BE A MONOPOLY?EL METROPOLITANO: ¿EN VÍAS DE SER UN MONOPOLIO?Herrera García, BeatrizSistema de transportetransporte públicometropolitanomercadomonopolio.Currently, in our capital, problems arise related to transportation, as excess traffic, the negligence of drivers, poor service provided and the lack of respect to the user of these public service companies. It has long been wanted to find the solution to improve the road system Lima, then arise the option of THE METROPOLITAN, according to its creators, a modern system, faster, practical, that would change our vial culture. Thus begins its construction and implementation, and will be expected to establish an order and improve the public transport system, but arose problems that bothered to much of the population near of its routes, because of municipal regulations, since many routes that attended to several users, were diverted. It imposed to the population a single option: use only The Metropolitan. Certainly, people who already had a custom were affected by being forced to use it as their only road vial. In addition, complaints arose about the high cost of service. In this paper, we analyze the characteristics of the market that has been affected by the implementation of the Metropolitan and determine whether the system is on track to become a monopoly.Actualmente, en nuestra capital, se suscitan problemas relacionados al transporte como: el exceso de tráfico, la negligencia de los chóferes, el mal servicio que se brinda y la falta de respeto al usuario de estas empresas de servicio público. Desde hace tiempo se quiso encontrar la solución para mejorar el sistema vial limeño, es así que surge la opción de EL METROPOLITANO, según sus creadores, un sistema moderno, rápido, práctico que cambiaria nuestra cultura vial. Es así que se inicia su construcción e implementación, esperándose instaurar un orden y mejorar el sistema de transporte público, pero surgieron posteriormente problemas que incomodaron a gran parte de la población aledaña a sus rutas; y es que según disposiciones municipales, muchas rutas que eran masivamente concurridas por los usuarios, fueron desviadas, imponiendo a la población una única opción: usar solo el Metropolitano. Sin duda, las personas que ya tenían una costumbre se vieron afectadas al ser obligadas a utilizarlo como su única ruta vial, surgiendo además quejas por la alta tarifa del servicio. En el presente trabajo, se analizara las características del mercado que ha sido afectado por la implementación del metropolitano y se determinara si este sistema está en vías de convertirse en un monopolio.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/444210.15381/quipu.v20i38.4442Quipukamayoc; Vol 20 No 38 (2012); 123-138Quipukamayoc; Vol. 20 Núm. 38 (2012); 123-1381609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4442/3529Derechos de autor 2012 Beatriz Herrera Garcíahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:30:26Zmail@mail.com - |
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Currently, in our capital, problems arise related to transportation, as excess traffic, the negligence of drivers, poor service provided and the lack of respect to the user of these public service companies. It has long been wanted to find the solution to improve the road system Lima, then arise the option of THE METROPOLITAN, according to its creators, a modern system, faster, practical, that would change our vial culture. Thus begins its construction and implementation, and will be expected to establish an order and improve the public transport system, but arose problems that bothered to much of the population near of its routes, because of municipal regulations, since many routes that attended to several users, were diverted. It imposed to the population a single option: use only The Metropolitan. Certainly, people who already had a custom were affected by being forced to use it as their only road vial. In addition, complaints arose about the high cost of service. In this paper, we analyze the characteristics of the market that has been affected by the implementation of the Metropolitan and determine whether the system is on track to become a monopoly. |
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