THE PYGMALION EFFECT IN TEACHING ACTIVITIES AND ADMNISTRATIVE
Descripción del Articulo
The intention of this article takes of showing confidence and success expectations even from a student in their academic work and achievements to a worker in their administrative functional activities and productivity, deepening in the positive consequences obtained when the “Pygmalion effect” is ap...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4688 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4688 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Efecto Pigmalión instituciones universitarias estudiantes docentes. |
Sumario: | The intention of this article takes of showing confidence and success expectations even from a student in their academic work and achievements to a worker in their administrative functional activities and productivity, deepening in the positive consequences obtained when the “Pygmalion effect” is applied in the classroom and in the offices of the educational institution, as the negative consequences that causes to ignore or underestimate their respective capacities. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).