THE PYGMALION EFFECT IN TEACHING ACTIVITIES AND ADMNISTRATIVE

Descripción del Articulo

The intention of this article takes of showing confidence and success expectations even from a student in their academic work and achievements to a worker in their administrative functional activities and productivity, deepening in the positive consequences obtained when the “Pygmalion effect” is ap...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gutiérrez Huby, Ana María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Quipukamayoc
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4688
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4688
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Efecto Pigmalión
instituciones universitarias
estudiantes
docentes.
Descripción
Sumario:The intention of this article takes of showing confidence and success expectations even from a student in their academic work and achievements to a worker in their administrative functional activities and productivity, deepening in the positive consequences obtained when the “Pygmalion effect” is applied in the classroom and in the offices of the educational institution, as the negative consequences that causes to ignore or underestimate their respective capacities.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).