FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT
Descripción del Articulo
The divorce between theory given in the university classroom and actual practice of a university career is a reflection of the gap between academia and reality, and if this situation we add the effect of global recession and the spread of higher education, we find a university that necessarily needs...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4671 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4671 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Práctica real universitaria masificación educativa competitividad desempeño del rol. |
id |
1609-8196_1e46a47e84b2f4399869344ab39df900 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4671 |
network_acronym_str |
1609-8196 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
spelling |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXTFORMACIÓN CONTABLE EN LAS UNIVERSIDADES: EL ROL DEL CONTADOR EN LAS MYPES DENTRO EL ACTUAL CONTEXTOPalomino Silva, Julio AndrésPráctica real universitariamasificación educativacompetitividaddesempeño del rol.The divorce between theory given in the university classroom and actual practice of a university career is a reflection of the gap between academia and reality, and if this situation we add the effect of global recession and the spread of higher education, we find a university that necessarily needs to be renewed and adapted to the needs and challenges. In our country, one way to tackle the international context of economic recession have been the MSEs that with regard to issues such as employment generation, improving competitiveness, including cooperation and partnerships, export promotion and above all the growth of our country are a key element, but in recent times has been characterized by a scenario unfold in changing and unstable. In this situation, it is important consider that the counter receives training in college to play an appropriate role in the MSEs. The conclusion of this interesting review is that the constraints facing the counter and preventing potential exploit within the MSEs are rooted in the dislocation between the university and current socio-economic.El divorcio entre la teoría dictada en las aulas universitarias y la práctica real de una carrera universitaria, es un reflejo de la brecha existente entre universidad y realidad, y si a esta situación le añadimos el efecto que tiene la crisis recesiva global y la masificación de la educación superior, nos encontramos con una universidad que necesariamente debe renovarse y adecuarse a las necesidades y retos actuales. En nuestro país, uno de los caminos para hacer frente al contexto recesivo internacional hay sido las MYPES, que en lo referente a temas como generación de empleo, mejora de la competitividad, inclusión de la cooperación y asociatividad, promoción de las exportaciones y sobre todo el crecimiento de nuestro país son un elemento clave, pero que en los últimos tiempos se ha caracterizado por desenvolverse dentro de un escenario cambiante y poco estable. Ante tal situación, es relevante plantearnos, que formación recibe el contador en la universidad para desempeñar un rol adecuado en la MYPE. La Conclusión de tan interesante revisión es que, las limitaciones que enfrenta el contador y que impiden explotar su potencial dentro de la MYPE tienen su raíz en la desarticulación entre universidad y contexto económico-social actual.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2010-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/467110.15381/quipu.v17i33.4671Quipukamayoc; Vol 17 No 33 (2010); 119-125Quipukamayoc; Vol. 17 Núm. 33 (2010); 119-1251609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4671/3744Derechos de autor 2010 Julio Andrés Palomino Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:30:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT FORMACIÓN CONTABLE EN LAS UNIVERSIDADES: EL ROL DEL CONTADOR EN LAS MYPES DENTRO EL ACTUAL CONTEXTO |
title |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
spellingShingle |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT Palomino Silva, Julio Andrés Práctica real universitaria masificación educativa competitividad desempeño del rol. |
title_short |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
title_full |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
title_fullStr |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
title_full_unstemmed |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
title_sort |
FORMATION ACCOUNTING IN UNIVERSITIES. ACCOUNTANT ROL IN MYPES WITHIN THE ACTUAL CONTEXT |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Palomino Silva, Julio Andrés |
author |
Palomino Silva, Julio Andrés |
author_facet |
Palomino Silva, Julio Andrés |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Práctica real universitaria masificación educativa competitividad desempeño del rol. |
topic |
Práctica real universitaria masificación educativa competitividad desempeño del rol. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The divorce between theory given in the university classroom and actual practice of a university career is a reflection of the gap between academia and reality, and if this situation we add the effect of global recession and the spread of higher education, we find a university that necessarily needs to be renewed and adapted to the needs and challenges. In our country, one way to tackle the international context of economic recession have been the MSEs that with regard to issues such as employment generation, improving competitiveness, including cooperation and partnerships, export promotion and above all the growth of our country are a key element, but in recent times has been characterized by a scenario unfold in changing and unstable. In this situation, it is important consider that the counter receives training in college to play an appropriate role in the MSEs. The conclusion of this interesting review is that the constraints facing the counter and preventing potential exploit within the MSEs are rooted in the dislocation between the university and current socio-economic. El divorcio entre la teoría dictada en las aulas universitarias y la práctica real de una carrera universitaria, es un reflejo de la brecha existente entre universidad y realidad, y si a esta situación le añadimos el efecto que tiene la crisis recesiva global y la masificación de la educación superior, nos encontramos con una universidad que necesariamente debe renovarse y adecuarse a las necesidades y retos actuales. En nuestro país, uno de los caminos para hacer frente al contexto recesivo internacional hay sido las MYPES, que en lo referente a temas como generación de empleo, mejora de la competitividad, inclusión de la cooperación y asociatividad, promoción de las exportaciones y sobre todo el crecimiento de nuestro país son un elemento clave, pero que en los últimos tiempos se ha caracterizado por desenvolverse dentro de un escenario cambiante y poco estable. Ante tal situación, es relevante plantearnos, que formación recibe el contador en la universidad para desempeñar un rol adecuado en la MYPE. La Conclusión de tan interesante revisión es que, las limitaciones que enfrenta el contador y que impiden explotar su potencial dentro de la MYPE tienen su raíz en la desarticulación entre universidad y contexto económico-social actual. |
description |
The divorce between theory given in the university classroom and actual practice of a university career is a reflection of the gap between academia and reality, and if this situation we add the effect of global recession and the spread of higher education, we find a university that necessarily needs to be renewed and adapted to the needs and challenges. In our country, one way to tackle the international context of economic recession have been the MSEs that with regard to issues such as employment generation, improving competitiveness, including cooperation and partnerships, export promotion and above all the growth of our country are a key element, but in recent times has been characterized by a scenario unfold in changing and unstable. In this situation, it is important consider that the counter receives training in college to play an appropriate role in the MSEs. The conclusion of this interesting review is that the constraints facing the counter and preventing potential exploit within the MSEs are rooted in the dislocation between the university and current socio-economic. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-06-14 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4671 10.15381/quipu.v17i33.4671 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4671 |
identifier_str_mv |
10.15381/quipu.v17i33.4671 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4671/3744 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2010 Julio Andrés Palomino Silva http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2010 Julio Andrés Palomino Silva http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
dc.source.none.fl_str_mv |
Quipukamayoc; Vol 17 No 33 (2010); 119-125 Quipukamayoc; Vol. 17 Núm. 33 (2010); 119-125 1609-8196 1560-9103 reponame:Revista UNMSM - Quipukamayoc instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
collection |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386682161430528 |
score |
13.882472 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).