Satisfation and service quality in public and private organizations Lima Metropolitan
Descripción del Articulo
The present exploratory research has as an objective to know the relationship between the customer satisfaction and the service quality in public and private organizations in Lima Metroplitana, and the way how is related to some demographic, social, and organizational variables in a sample of 174 in...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3926 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3926 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | satisfaction quality of the service customers Peru satisfacción calidad del servicio clientes o consumidores Perú |
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Satisfation and service quality in public and private organizations Lima MetropolitanLa satisfacción y la calidad de servicio en Organizaciones públicas y privadas de Lima MetropolitanaLoli Pineda, AlejandroDel Carpio Gallegos, JavierCuba B., EdgardoVergara Villarino, ArturoMorales S., Susan P.Flores D., María C.Lamas R., Lucero P.satisfactionquality of the servicecustomersPerusatisfaccióncalidad del servicioclientes o consumidoresPerúThe present exploratory research has as an objective to know the relationship between the customer satisfaction and the service quality in public and private organizations in Lima Metroplitana, and the way how is related to some demographic, social, and organizational variables in a sample of 174 individuals, who attend to the pointed out organizations as users to buy general goods and services. The analyisis of the results takes us to confirm that most of the sample participants show a favorurable opinion regarding to the quality of the service. By the same token, most of the individuals show satisfation regarding to the quality of the service. On the other hand, the correlation between the satisfaction and the quality service shows a significative and psoitive. About the demographic, social, and organizational variables and their relation to the satisfaction and the quality of the service; it can be seen that there is a difference significative, even though moderate; in the first case, with the gender, and in the second case, there is no relationship to any of the other variables, in other words, the intervention of those variables do not allow to infer differences about user perceptions about the satisfaction users, and the quality of the goods and services that are offered by the organizations, except the variable gender.La presente investigación exploratoria tiene como objetivo conocer la relación entre la satisfacción de los clientes y la calidad del servicio en organizaciones públicas y privadas de Lima Metropolitana, y la forma cómo se relaciona con algunas variables demográficas, sociales y organizacionales en una muestra de 174 sujetos que acuden a las entidades antes señaladas como usuarios para la compra de bienes o servicios en general. El análisis de los resultados nos llevan a afirmar que la mayoría de los participantes de la muestra tienen una opinión favorable respecto a la calidad del servicio. Así mismo, la mayoría de los sujetos muestran satisfacción respecto de la calidad del servicio. Por otro lado, la correlación entre la satisfacción de los clientes y la calidad del servicio arroja una asociación significativa y positiva. Sobre las variables demográficas, sociales y organizacionales y su relación con la satisfacción y la calidad del servicio, existe diferencia significativa aunque moderada, en el primer caso, con el género, y en el segundo caso, con ninguna de dichas variables; es decir, la intervención de dichas variables no permiten inferir diferencias de percepción de los usuarios sobre su satisfacción y calidad de bienes y servicios que ofrecen las organizaciones, excepto el géneroUniversidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2013-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/392610.15381/rinvp.v16i1.3926Revista de Investigación en Psicología; Vol 16 No 1 (2013); 171-190Revista de Investigación en Psicología; Vol. 16 Núm. 1 (2013); 171-1901609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3926/3150Derechos de autor 2013 Alejandro Loli Pineda, Javier Del Carpio Gallegos, Edgardo Cuba B., Arturo Vergara Villarino, Susan P. Morales S., María C. Flores D., Lucero P. Lamas R.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:15:45Zmail@mail.com - |
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