The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents
Descripción del Articulo
Scientific literature about motivation in education is considerably growing in the last two decades. Family is being considered as an important variable in studies related to apprenticeship procedure at school. Considering the importance of these variables, this paper has as a purpose described poss...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/2062 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2062 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Intrinsic motivation extrinsic motivation parents family motivación intrínseca motivación extrínseca padres familia |
id |
1609-7475_8d635dfd142600371141ab3d2359f929 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/2062 |
network_acronym_str |
1609-7475 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
spelling |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parentsLa motivación en estudiantes de enseñanza fundamental y las creencias y actitudes de los padresMartinelli, Selma de CássiaAguena, Elaine CristianeIntrinsic motivationextrinsic motivationparentsfamilymotivación intrínsecamotivación extrínsecapadresfamiliaScientific literature about motivation in education is considerably growing in the last two decades. Family is being considered as an important variable in studies related to apprenticeship procedure at school. Considering the importance of these variables, this paper has as a purpose described possible relations between student’s mot ivations and his parent’s beliefs and attitudes. In this study took part 262 elementary school students from 3° and 5° grades of both sexes e his parents. It was used two evaluating scales: the Scholar Motivation Evaluated Scale (EAME-IJ) and the Parents Beliefs and Attitude Evaluated Scale (EACAP). This paper’s results had shown a correlation between student’s motivation and the parents beliefs. La literatura científica sobre la motivación en la educación viene creciendo considerablemente durante las últimas dos décadas. La familia también ha sido considerada como una importante variable en los estudios referentes al proceso de aprendizaje de los estudiantes. Considerando la importancia de estas variables, este trabajo tiene el objetivo de describir posibles relaciones entre la motivación del alumno con las creencias y las actitudes de sus padres. Participaron en este estudio 262 alumnos del 3° y 5° año de Enseñanza Fundamental, de ambos sexos, y sus respectivos padres, provenientes de tres escuelas de la red estatal de enseñanza de una ciudad de la provincia del Estado de São Paulo. Fueron utilizadas dos escalas de evaluación, la Escala para Evaluación de la Motivación Escolar (EAME-IJ) y la Escala de Evaluación de las Creencias y de las Actitudes de los Padres (EACAP). Los resultados de este estudio indicaron una correlación entre la motivación del alumno y las creencias de los padres. Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2011-07-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/206210.15381/rinvp.v14i1.2062Revista de Investigación en Psicología; Vol 14 No 1 (2011); 53-63Revista de Investigación en Psicología; Vol. 14 Núm. 1 (2011); 53-631609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2062/1790Derechos de autor 2011 Selma de Cássia Martinelli, Elaine Cristiane Aguenahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:15:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents La motivación en estudiantes de enseñanza fundamental y las creencias y actitudes de los padres |
title |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
spellingShingle |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents Martinelli, Selma de Cássia Intrinsic motivation extrinsic motivation parents family motivación intrínseca motivación extrínseca padres familia |
title_short |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
title_full |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
title_fullStr |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
title_full_unstemmed |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
title_sort |
The motivation in elementary school students and the beliefs and attitudes of parents |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Martinelli, Selma de Cássia Aguena, Elaine Cristiane |
author |
Martinelli, Selma de Cássia |
author_facet |
Martinelli, Selma de Cássia Aguena, Elaine Cristiane |
author_role |
author |
author2 |
Aguena, Elaine Cristiane |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Intrinsic motivation extrinsic motivation parents family motivación intrínseca motivación extrínseca padres familia |
topic |
Intrinsic motivation extrinsic motivation parents family motivación intrínseca motivación extrínseca padres familia |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Scientific literature about motivation in education is considerably growing in the last two decades. Family is being considered as an important variable in studies related to apprenticeship procedure at school. Considering the importance of these variables, this paper has as a purpose described possible relations between student’s mot ivations and his parent’s beliefs and attitudes. In this study took part 262 elementary school students from 3° and 5° grades of both sexes e his parents. It was used two evaluating scales: the Scholar Motivation Evaluated Scale (EAME-IJ) and the Parents Beliefs and Attitude Evaluated Scale (EACAP). This paper’s results had shown a correlation between student’s motivation and the parents beliefs. La literatura científica sobre la motivación en la educación viene creciendo considerablemente durante las últimas dos décadas. La familia también ha sido considerada como una importante variable en los estudios referentes al proceso de aprendizaje de los estudiantes. Considerando la importancia de estas variables, este trabajo tiene el objetivo de describir posibles relaciones entre la motivación del alumno con las creencias y las actitudes de sus padres. Participaron en este estudio 262 alumnos del 3° y 5° año de Enseñanza Fundamental, de ambos sexos, y sus respectivos padres, provenientes de tres escuelas de la red estatal de enseñanza de una ciudad de la provincia del Estado de São Paulo. Fueron utilizadas dos escalas de evaluación, la Escala para Evaluación de la Motivación Escolar (EAME-IJ) y la Escala de Evaluación de las Creencias y de las Actitudes de los Padres (EACAP). Los resultados de este estudio indicaron una correlación entre la motivación del alumno y las creencias de los padres. |
description |
Scientific literature about motivation in education is considerably growing in the last two decades. Family is being considered as an important variable in studies related to apprenticeship procedure at school. Considering the importance of these variables, this paper has as a purpose described possible relations between student’s mot ivations and his parent’s beliefs and attitudes. In this study took part 262 elementary school students from 3° and 5° grades of both sexes e his parents. It was used two evaluating scales: the Scholar Motivation Evaluated Scale (EAME-IJ) and the Parents Beliefs and Attitude Evaluated Scale (EACAP). This paper’s results had shown a correlation between student’s motivation and the parents beliefs. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-07-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2062 10.15381/rinvp.v14i1.2062 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2062 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v14i1.2062 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2062/1790 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2011 Selma de Cássia Martinelli, Elaine Cristiane Aguena http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2011 Selma de Cássia Martinelli, Elaine Cristiane Aguena http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 14 No 1 (2011); 53-63 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 14 Núm. 1 (2011); 53-63 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701389481724084224 |
score |
13.919782 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).