Paradojas y dilemas de la participación social en la educación básica en México

Descripción del Articulo

This article analyzes the promotion of social participation from the changes in educational policy due to the National Agreement for the Modernization of Basic Education, signed in 1992, focusing on social participation in the space of public policies, and in the process of social participation in t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Zurita Rivera, Úrsula
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:UP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.up.edu.pe:11354/485
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/11354/485
https://doi.org/10.21678/apuntes.72.676
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:América Latina
Democratización
Educación básica
México
Participación social
Políticas educativas
Reformas educativas
Descripción
Sumario:This article analyzes the promotion of social participation from the changes in educational policy due to the National Agreement for the Modernization of Basic Education, signed in 1992, focusing on social participation in the space of public policies, and in the process of social participation in the public schools of basic level. It was noted some institutionalization of the first dimension and a more irregular and vulnerable development in the second because of factors of diverse nature.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).