New Transformation Rules for the EduBPMN Method to Generate Graphical User Interfaces from BPMN
Descripción del Articulo
The EduBPMN method contains a set of transformation rules that allow the generation of Graphical User Interfaces (GUIs) from a BPMN model complemented by the UML class diagram. The article proposes new rules for the EduBPMN method based on BPMN primitives and operations of the UML classes. These rul...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | UPC-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/669148 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/10757/669148 |
Nivel de acceso: | acceso embargado |
Materia: | BPMN Graphical User Interfaces Method Rules of transformation Stereotypes |
Sumario: | The EduBPMN method contains a set of transformation rules that allow the generation of Graphical User Interfaces (GUIs) from a BPMN model complemented by the UML class diagram. The article proposes new rules for the EduBPMN method based on BPMN primitives and operations of the UML classes. These rules can generate design alternatives for GUIs, each of which has been proposed to be represented by a stereotype. As a result of this work, four new rules and eight new stereotypes have been proposed to extend the EduBPMN method. For a better understanding of the contribution, it has been applied to an illustrative example of a project. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).