Appropriation of Digital Technology in Popular Education
Descripción del Articulo
The purpose of this research is to give an account of the appropriation of digital technology by a group of economically vulnerable families, within the framework of a popular education experience, in a district of metropolitan Lima. The methodology used follows the qualitative approach, with case s...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | UPC-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/669614 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/10757/669614 |
Nivel de acceso: | acceso embargado |
Materia: | digital divide digital skills Peru popular education Technological appropriation |
Sumario: | The purpose of this research is to give an account of the appropriation of digital technology by a group of economically vulnerable families, within the framework of a popular education experience, in a district of metropolitan Lima. The methodology used follows the qualitative approach, with case study design, and with exploratory scope. It is concluded that, with adequate planning and strategies, digital appropriation is possible and its results are encouraging; however, the technological limitations of the social segment require constantly updating the process and even resorting to a combination of physical and digital components. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).