Operaciones de seriación y clasificación en niños de 5 años de instituciones educativas estatales y privadas - Callao

Descripción del Articulo

The present study aimed to compare the development of cognitive structures operative classification and seriation among students in a state school with a private school of Callao. We evaluated a sample of 100 children whose average age was five. Test was applied for classification and seriation cont...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Torres Barrios, Rosario Marybel
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1298
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1298
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Non-private school
Private school
Classification
Beginning learning
Escuelas públicas
Escuelas privadas
Educación preescolar
Sistemas de almacenamiento y recuperación de información
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The present study aimed to compare the development of cognitive structures operative classification and seriation among students in a state school with a private school of Callao. We evaluated a sample of 100 children whose average age was five. Test was applied for classification and seriation contained in the test battery FORCAB Operative, Training Cognitive-Affective Basic Structures. Reategui, Whose, Espinoza and Gutierrez (1977). The results showed differences between students from state school versus private only in the placement test, but not in the serialization for students of the private institution.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).