Comprensión lectora en alumnos de 6° grado de instituciones educativas estatales del distrito del Callao

Descripción del Articulo

The research aims to describe the level of reading comprehension of sixth grade students from Callao stales institutions. We used a simple descriptive design, evaluating a probabilistic sample available of 128 children, aged 10 to 12 years from 3 schools. Were evaluated with reading comprehension te...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rojas Guevara, Martha Lucía
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1271
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1271
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Primary schools
Achievement test
Students
Comprensión del texto
Escuela primaria
Test de rendimiento
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research aims to describe the level of reading comprehension of sixth grade students from Callao stales institutions. We used a simple descriptive design, evaluating a probabilistic sample available of 128 children, aged 10 to 12 years from 3 schools. Were evaluated with reading comprehension test ACL 6 created by Catalá Catalá Monclús and Molina (2001) adapted by Ortega and Ramirez (2009). The study concluded that students show low performance in reading comprehension Also the results found in each literal dimensions, reorganizacional, inferential and criterial was low.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).