Estilos de liderazgo docente y convivencia escolar en la institución educativa Callao
Descripción del Articulo
The research has as aim to analyze the correlation between leadership styles and school life in the Public Educational Institution Callao. The sample consisted of 238 students of the Fourth and Fifth Grade Secondary Education. We designed a Likert survey to assess the variables and their respective...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1117 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1117 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | School life Leadership Secondary schools VIda escolar Incentivos del comportamiento Escuela secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The research has as aim to analyze the correlation between leadership styles and school life in the Public Educational Institution Callao. The sample consisted of 238 students of the Fourth and Fifth Grade Secondary Education. We designed a Likert survey to assess the variables and their respective dimensions, validated by experts and reliability for internal consistency by Cronbach alpha coefficient. The variables presented normal distribution. The methodology is descriptive correlational design at the basic level, using the parametric Pearson correlation. The result was that there is direct, strong and highly significant relationship between leadership and school life. (r =0.853 / sig = 0.00). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).