Comprensión lectora en estudiantes de sexto grado de primaria, según género y tipo de institución educativa: Ventanilla - Callao

Descripción del Articulo

Comparative descriptive research on reading comprehension in elementary students, in relation to gender and type of school. The sample consisted of 110 students (55 girls and 55 boys) from the 6th grade of a public school and another parish. We used the Reading Comprehension Test of Linguistic Compl...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rivadeneira Bran de Laureano, Leonor
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1286
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1286
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Sex distribution
Comparative analysis
Comprensión del texto
Clasificación por género
Distribución por sexo
Análisis comparativo
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Comparative descriptive research on reading comprehension in elementary students, in relation to gender and type of school. The sample consisted of 110 students (55 girls and 55 boys) from the 6th grade of a public school and another parish. We used the Reading Comprehension Test of Linguistic Complexity 6 is A Progressive CLP reliability was studied with the method teas-retest Spearman rho coefficient of .78 and construct validity with confirmatory factor analysis method, it was concluded that the test is reliable. The results show that significant differences exist among students by type of institution with a t value of -3.194 and a significance of 0.00. In gender terms there are no significant differences.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).