Déficit de atención con o sin hiperactividad en alumnos del nivel primario de una institución educativa de Ventanilla
Descripción del Articulo
This research seeks to highlight the characteristics of ADHD The sample was intentional and consisted of primary level students of both sexes from first to sixth grade, aged between 6 and 14 years and which showed characteristics of ADHD in an educational institution Window. The instrument used was...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1085 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1085 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Underachievement Primary schools Distribution sex Rendimiento deficiente Escuela primaria Distribución por sexo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research seeks to highlight the characteristics of ADHD The sample was intentional and consisted of primary level students of both sexes from first to sixth grade, aged between 6 and 14 years and which showed characteristics of ADHD in an educational institution Window. The instrument used was a questionnaire created by Keith ConnersConners at (1969) and abridged version of which is dated 2002 which has 20 items. Through the results it was found that attention deficit disorder ADHD occurs more frequently in males, between 6-7 years while in women there was a slight suspicion. It is likely that the lack of concentration and inability to focus attention in boys with ADHD could impede the achievement of learning more than in women with suspected ADHD. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).