Conciencia fonológica y comprensión lectora en estudiantes de segundo grado de primaria de Carmen de La Legua - Callao
Descripción del Articulo
I investigated the correlation between phonological awareness and reading comprehension in students of second grade Educational Institution of Carmen de la Lengua - Callao. It also describes the performance in phonological awareness and reading comprehension of students in the sample, the same that...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1119 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1119 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Text comprehension Primary schools Students Phonology Sex distribution Comprensión del texto Educación primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | I investigated the correlation between phonological awareness and reading comprehension in students of second grade Educational Institution of Carmen de la Lengua - Callao. It also describes the performance in phonological awareness and reading comprehension of students in the sample, the same that was with 40 students, 25 boys and 15 girls aged 7-10 years of age, who were administered the test Reading Comprehension of Language Complexity Progressive Alliende, Condemarín and Milicic and Linguistic Segmentation Test Jimenez Gonzales and Ortiz. We used descriptive statistics to analyze the results of both tests, and inferential statistics to find the relationship between them. We obtained a Spearman rho coefficient of 0.782, so it was determined that the relationship between reading comprehension and phonological awareness is statistically significant at a significance level of 0.00. This also makes a detailed analysis of the dimensions of the tests applied. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).