Estilos de aprendizaje en alumnos del primer grado del ciclo avanzado en una institución de educación básica alternativa Callao

Descripción del Articulo

The purpose of the next investigation was to know the styles of learning in the students in the first grade of high school in an educational Institution of Callao. The present study is simple descriptive with a sample not probabilistic of 90 students (34 are female and 56 are male). The instrument w...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Solorzano Prado, Kimberlin Criz
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1329
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1329
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Basic education
Undergraduate study
Secondary schools
Sex distribution
Educación básica
Escuela secundaria
Distribución por sexo
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of the next investigation was to know the styles of learning in the students in the first grade of high school in an educational Institution of Callao. The present study is simple descriptive with a sample not probabilistic of 90 students (34 are female and 56 are male). The instrument was applied is the questionnaire of Honey- Alonso (1994) adapted in Peru by Zavala (2008) that determines the preferences accord the style of learning of the students. So, it concluded that exists predominance in the theory style fallowed of the active, reflexive and pragmatic style.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).