Medios y recursos didácticos audiovisuales y su influencia en el rendimiento escolar en el área de ciencia tecnología y ambiente de los estudiantes de 1er grado de secundaria de la I.E N°00170 de la Naciente de Río Negro
Descripción del Articulo
The research aimed to determine the influence of media and educational resources audiovisual school performance in the area of science technology and environment of students in first grade of Secondary Education of School No. 00170 of the Rising Black Riverin 2010. The empirical data was collected f...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto |
Repositorio: | UNSM-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/430 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/11458/430 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Medios recursos didácticos audiovisuales influencia rendimiento escolar área ciencia tecnología ambiente estudiantes grado secundaria Naciente Río Negro |
Sumario: | The research aimed to determine the influence of media and educational resources audiovisual school performance in the area of science technology and environment of students in first grade of Secondary Education of School No. 00170 of the Rising Black Riverin 2010. The empirical data was collected from 27 students in first grade high school of School No. 00170, which developed a test before and after attending training sessions with the use of audiovisual media and educational resources. The collected data were processed using frequency distribution to identify levels of student performance, and for testing hypotheses by distributing T- Student with a 5% significance level and degrees of freedom (N-1 ). The results showed that the media and audiovisual teaching resources developed significantly both dimensions in the area of Science, Technology and Environment, at the level of understanding of information reach the very high category (Te: 15.71 greater than Tt: 1. 71) and in finding and testing the very high category (Te: 12.45 greater than Tt: 1.71). The application of audiovisual media and educational resources significantly influence school performance of students in the first grade of secondary education of School No. 00170 of the Rising Black River, reaching the high category (Te: 14.99 higher than Tt: 1.71). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).