Problemas familiares y su relación con el desarrollo emocional en los estudiantes del primer año de secundaria de la I.E Nª 20335 “nuestra señora del Carmen”- Huaura
Descripción del Articulo
The research on FAMILY PROBLEMS AND ITS CORRESPONDENCE WITH EMOTIONAL DEVELOPMENT IN THE SCHOOLS OF THE FIRST YEAR OF SECONDARY YEAR N º 20335 “NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN” - HUAURA, the methodology of basic, expressive, correlational, non-experimental research was used and the Assumption was family d...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión |
Repositorio: | UNJFSC-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unjfsc.edu.pe:20.500.14067/4633 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/20.500.14067/4633 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Problemas Familia Progreso Emociones https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The research on FAMILY PROBLEMS AND ITS CORRESPONDENCE WITH EMOTIONAL DEVELOPMENT IN THE SCHOOLS OF THE FIRST YEAR OF SECONDARY YEAR N º 20335 “NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN” - HUAURA, the methodology of basic, expressive, correlational, non-experimental research was used and the Assumption was family difficulties are significantly concerned with emotional development in schoolchildren of the first year of high school at EI No. 20335 Our Lady of Carmen-Huaura. The population was 545 high school students, for which, the sample was determined by coexistence of 129 students of the first year. The expertise was the inquiry and the tool the interrogation, applied to the first and second variables. The results show the correspondence of family difficulties and emotional development in schoolchildren of the first year of secondary school at I.E No. 20335 Our Lady of Carmen-Huaura, of moderate magnitude |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).