Estrategias de marketing digital y su influencia en las ventas de una empresa panificadora de la ciudad de Trujillo – 2019

Descripción del Articulo

The present research was carried out with the objective of determining the influence of digital marketing strategies on the sales of a bakery company in the city of Trujillo, in 2019, in that sense, a descriptive design study was developed, not experimental, correlational, and cross-sectional. The p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Leiva Carrión, Rigoberto Junior
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17922
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/17922
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategia
Marketing digital
Ventas
Redes sociales
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description The present research was carried out with the objective of determining the influence of digital marketing strategies on the sales of a bakery company in the city of Trujillo, in 2019, in that sense, a descriptive design study was developed, not experimental, correlational, and cross-sectional. The population was made up of 324 families from the Chimú Urbanization in the city of Trujillo, represented by the head of the household. In addition, quantitative and qualitative techniques were used for data collection such as a survey and an interview, respectively. The first of them consisted of 12 items and was directed to the study population, while the interview was directed to the General Manager of the company. According to the results, 92.0% of the clients use the Facebook social network, therefore, by implementing a digital marketing strategy through this social network, a greater reach was achieved due to the correct segmentation of the public. Finally, the research hypothesis was contrasted, determining that digital marketing strategies significantly influence the sales of a bakery company in the city of Trujillo, given that sales have increased significantly by 48.5% compared to the previous period.
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spelling Ipanaqué Costilla, Joward MartínLeiva Carrión, Rigoberto Junior6/8/2023 9:086/8/2023 9:082021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17922The present research was carried out with the objective of determining the influence of digital marketing strategies on the sales of a bakery company in the city of Trujillo, in 2019, in that sense, a descriptive design study was developed, not experimental, correlational, and cross-sectional. The population was made up of 324 families from the Chimú Urbanization in the city of Trujillo, represented by the head of the household. In addition, quantitative and qualitative techniques were used for data collection such as a survey and an interview, respectively. The first of them consisted of 12 items and was directed to the study population, while the interview was directed to the General Manager of the company. According to the results, 92.0% of the clients use the Facebook social network, therefore, by implementing a digital marketing strategy through this social network, a greater reach was achieved due to the correct segmentation of the public. Finally, the research hypothesis was contrasted, determining that digital marketing strategies significantly influence the sales of a bakery company in the city of Trujillo, given that sales have increased significantly by 48.5% compared to the previous period.La presente investigación se realizó con el objetivo de determinar la influencia de las estrategias de marketing digital en las ventas de una empresa panificadora de la ciudad de Trujillo, en el año 2019, es ese sentido, se desarrolló un estudio de diseño no experimental, descriptivo correlacional, y de corte transversal. La población estuvo conformada por 324 familias de la Urbanización Chimú en la ciudad de Trujillo, representados por el jefe de hogar. Además, se emplearon técnicas cuantitativas y cualitativas para la recolección de datos como una encuesta y una entrevista, respectivamente. El primero de ellos estuvo conformado por 12 ítems y fue dirigido a la población de estudio, mientras que, la entrevista fue dirigida a la propietaria de la empresa. De acuerdo a los resultados, el 96.9 % de los clientes utiliza la red social Facebook, por lo que, mediante la implementación de una estrategia de marketing digital a través de esta red social, se logró un mayor alcance debido a la correcta segmentación de los públicos. Finalmente, se contrastó la hipótesis de la investigación, determinando que las estrategias de marketing digital influyen de manera significativa en las ventas de una empresa panificadora de la ciudad de Trujillo, dado que las ventas han aumentado significativamente en un 48.5 % respecto al periodo anterior.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUEstrategiaMarketing digitalVentasRedes socialesEstrategias de marketing digital y su influencia en las ventas de una empresa panificadora de la ciudad de Trujillo – 2019info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. 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