Programa inteligencia interpersonal “PEII” para mejorar el clima institucional docente de la I.E. n° 81526 “Víctor Ganoza Plaza” – Laredo, 2019
Descripción del Articulo
The purpose of this research work was to demonstrate that the application of the Educational Program based on Interpersonal Intelligence influences the improvement ofthe Institutional Climate of the teaching staff of Institución Educativa No. 81526 "Víctor Ganoza Plaza" Santo Domingo indus...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17805 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17805 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación Tecnología educativa Programa de enseñanza Gestión educacional |
| Sumario: | The purpose of this research work was to demonstrate that the application of the Educational Program based on Interpersonal Intelligence influences the improvement ofthe Institutional Climate of the teaching staff of Institución Educativa No. 81526 "Víctor Ganoza Plaza" Santo Domingo industry district Laredo. In carrying out the work will be featured a sample population consisting of 18 teachers working in the aforementioned Garden, which formed the experimental group with one group pre and post test,and the design of a pre-experimental research. The program included training of teachers in emotional competence in interpersonal intelligence following the approach of Goleman (2009). Which comprised workshops on empathy and social skills, various strategies for the implementation and enforcement of the program were used. The results confirm the research hypothesis that the educational program of interpersonal intelligence "PEII" influenced the improvement of the institutional climateof teachers in presenting highly significant differences between the results of the pretest and posttest. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).