Nomofobia y ansiedad en estudiantes del tercer y cuarto nivel de la carrera profesional de Educación Inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades, Iquitos 2022
Descripción del Articulo
This research was conducted with third and fourth level students of Initial Education from the Faculty of Education Sciences and Humanities (UNAP-Iquitos 2022), with the purpose of examining the relationship between nomophobia and anxiety. The study adopted a quantitative descriptive methodology, us...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11088 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11088 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Adicción a la tecnología Ansiedad Educación de la primera infancia Estudiante universitario https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This research was conducted with third and fourth level students of Initial Education from the Faculty of Education Sciences and Humanities (UNAP-Iquitos 2022), with the purpose of examining the relationship between nomophobia and anxiety. The study adopted a quantitative descriptive methodology, using a cross-sectional correlational design. From a total population of 198 students from the initial education school, the study worked with a sample of 56 third and fourth level students. Data collection was carried out using two specific instruments: the nomophobia inventory and the Anxiety inventory (state-trait). Statistical analysis, using Spearman's correlation coefficient, yielded a value of rxy= 0.702, indicating a high, direct, and positive correlation between both variables. This relationship is visually confirmed in the scatter plot, which shows a clear upward linear trend, suggesting that when levels of nomophobia increase, anxiety levels also increase proportionally in these students. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).