Procrastinación académica y motivación intrínseca en estudiantes de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP Iquitos 2024
Descripción del Articulo
The general objective of the study was to relate academic procrastination with intrinsic motivation in early education students, Faculty of Educational Sciences and Humanities UNAP, 2024; In the methodological aspect, we worked with the type of descriptive – quantitative research, with a correlation...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11447 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11447 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Motivación del aprendizaje Procrastinación Estudiante universitario Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The general objective of the study was to relate academic procrastination with intrinsic motivation in early education students, Faculty of Educational Sciences and Humanities UNAP, 2024; In the methodological aspect, we worked with the type of descriptive – quantitative research, with a correlational design with a transversal approach. The sample was 150 students from the initial education school, to whom an assessment scale to measure the academic procrastination variable and an intrinsic motivation test were administered as instruments. Regarding the result, it is observed that there is a Pearson correlation coefficient of rxy= 0.645, which indicates a moderate and positive correlation between both variables, that is, as academic procrastination increases, so does intrinsic motivation in the students. of initial education. It is concluded by indicating that there is a highly significant statistical relationship between academic procrastination and intrinsic motivation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).