La calidad de servicio y su relación con las ventas en los hoteles tres estrellas de Iquitos – 2023
Descripción del Articulo
The objective of this research was to determine the relationship of service quality with sales in three-star hotels in the city of Iquitos, 2023, the methodology was correlational, descriptive, non-experimental design, the sample consisted of 23 managers of three-star hotels. The results obtained ar...
| Autores: | , |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11101 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11101 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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The objective of this research was to determine the relationship of service quality with sales in three-star hotels in the city of Iquitos, 2023, the methodology was correlational, descriptive, non-experimental design, the sample consisted of 23 managers of three-star hotels. The results obtained are: the dimensions of service quality: tangible elements, empathy, reliability, responsiveness and security in three-star hotels are related to sales management with (p= 0.012, p=0.026, p=0.026, P=0.005, and p=0.043 respectively). Only responsiveness is related to sales type (p=0.034). Sales technique has no significance in this study. The research concludes that the quality of service in three-star hotels in Iquitos is related to the sales variable at 5% significance (p=0.025). |
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Mera Ramírez, Jorge Luis Eguren Flores, Samuel AugustoGuevara Paima, Santiago Alexander2025-03-04T14:59:12Z2025-03-04T14:59:12Z2024658.812 E32 2024https://hdl.handle.net/20.500.12737/11101The objective of this research was to determine the relationship of service quality with sales in three-star hotels in the city of Iquitos, 2023, the methodology was correlational, descriptive, non-experimental design, the sample consisted of 23 managers of three-star hotels. The results obtained are: the dimensions of service quality: tangible elements, empathy, reliability, responsiveness and security in three-star hotels are related to sales management with (p= 0.012, p=0.026, p=0.026, P=0.005, and p=0.043 respectively). Only responsiveness is related to sales type (p=0.034). Sales technique has no significance in this study. The research concludes that the quality of service in three-star hotels in Iquitos is related to the sales variable at 5% significance (p=0.025).El objetivo de esta investigación fue determinar la relación de la calidad del servicio con las ventas en los hoteles tres estrellas de la ciudad de Iquitos, 2023, la metodología fue de tipo correlacional, descriptivo, diseño no experimental, la muestra estuvo conformada por 23 gerentes de los hoteles tres estrellas. Los resultados que se obtuvieron son: que las dimensiones de calidad de servicio: elementos tangibles, empatía, fiabilidad, capacidad de respuesta y seguridad en los hoteles tres estrellas está relacionado con la dirección de ventas con (p= 0,012, p=0,026, p=0,026, P=0,005, y p=0,043 respectivamente). Sólo la capacidad de respuesta está relacionada con el tipo de ventas (p=0,034). La técnica de ventas no tiene significancia en este estudio. En la investigación se concluye que la calidad de servicio en los hoteles tres estrellas de Iquitos está relacionado con la variable ventas al 5 % de significación con (p=0,025).application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/VentasCalidadServicios de atención al clienteHoteleshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04La calidad de servicio y su relación con las ventas en los hoteles tres estrellas de Iquitos – 2023info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUNegocios Internacionales y TurismoUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismo7500619271217409https://orcid.org/0000-0003-3095-705X05243981https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis416126https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalChong Vela, RilkeLozano Rocha, Claudia PatriciaSanchez Garcia, Lourdes VictoriaORIGINALSamuel_Tesis_Título_2024.pdfSamuel_Tesis_Título_2024.pdfTexto completoapplication/pdf1543897https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/e71624dc-aaab-4895-bedb-1b86007e5f04/download94be1290b18ceca03cd6bc22d9039666MD51trueAnonymousREADSamuel_Formulario de Autorizacion.pdfSamuel_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf194796https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/3a780520-77db-46bd-8c1f-ea9edaebc251/download9196d52cb53eca6c9f5f52ff519b1524MD52falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Similitud.pdfSamuel_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf15099438https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/db183d4a-c6a6-4054-95ac-2055b4614da5/download34b754537e514d9c8f6e51b37ac87981MD53falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Conformidad.pdfSamuel_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf233645https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/06362efb-d92f-4bf6-bc23-d8dde3834126/download7662d2c4a331c8cba0636d4a1b0e87a9MD54falseAdministratorREADTEXTSamuel_Tesis_Título_2024.pdf.txtSamuel_Tesis_Título_2024.pdf.txtExtracted texttext/plain67946https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/ef4dc3a5-1e47-491b-b8e7-becca726af1c/download8ea9c02e093e2b1749c18fe955b1e085MD590falseAnonymousREADSamuel_Formulario de Autorizacion.pdf.txtSamuel_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain6169https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/d20b5272-ef60-43ed-ae7d-ac6b40cb444b/download7afd1e40b7268b461173882284982304MD592falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Similitud.pdf.txtSamuel_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain166https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a8f8c0da-d465-4a22-ae43-7a24a034ac75/download305be271f6895d7f928acda32a3c1325MD594falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Conformidad.pdf.txtSamuel_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain1969https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/75f874a6-df15-4978-bfc8-6b985b94ecbc/download45f815c8fe3aec326885f14a9df36ae2MD596falseAdministratorREADTHUMBNAILSamuel_Tesis_Título_2024.pdf.jpgSamuel_Tesis_Título_2024.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3821https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/86a1b673-dbbd-43b6-9b11-75d823d53f23/download22b11221a6588cca8a4adec19ae3c635MD591falseAnonymousREADSamuel_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgSamuel_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4418https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/bfe668cd-5cfa-41cd-8378-f905d4bfe2ba/downloada7108e14ed35881fd5db923b4f9345d6MD593falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Similitud.pdf.jpgSamuel_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4974https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/3307c40d-89a2-44a6-a7d0-2c743f0e0db2/downloadf50ee26eeac613812b54a9c1dc927e32MD595falseAdministratorREADSamuel_Constancia de Conformidad.pdf.jpgSamuel_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4948https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/73a267a4-d953-41dd-9158-514f96e5c4a3/download48b5ebbc01e5abd0c5100d692f95c1bcMD597falseAdministratorREAD20.500.12737/11101oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/111012025-09-27T18:28:47.504886Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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Nota importante:
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