Uso del método estructural según Antonio Bravo en el análisis e interpretación intercultural de cuentos de Humberto del Águila y Juan Rulfo - Iquitos 2024
Descripción del Articulo
The doctoral thesis titled Use of the Structural Method According to Antonio Bravo in the Intercultural Analysis and Interpretation of Stories by Humberto del Águila and Juan Rulfo – Iquitos 2024 presents the analysis and interpretation method developed by the specialist Antonio Bravo, applying the...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis doctoral |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11869 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11869 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Análisis literario Estructuralismo (Análisis literario) Educación intercultural Cuento https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The doctoral thesis titled Use of the Structural Method According to Antonio Bravo in the Intercultural Analysis and Interpretation of Stories by Humberto del Águila and Juan Rulfo – Iquitos 2024 presents the analysis and interpretation method developed by the specialist Antonio Bravo, applying the theoretical aspect in practice through the analysis and interpretation of the Amazonian traditional story “El collar del curaca” by Humberto Del Águila Arriaga and the modern Mexican story “¡Diles que no me maten!” by Juan Rulfo. The analysis and interpretation are intercultural, following the schematic sequence of the chosen methodology, starting with the formal aspect, followed by the internal or content aspect, determining that narrative sequentiality stands out, and establishing the respective similarities and differences between the traditional and modern stories. The thesis concludes with the symbolic interpretation of the characters and themes in both stories. It is also revealed that the application of the intercultural structural method is of vital importance for the analysis and interpretation of literary works and education in general, and it should be implemented in interculturality among educators. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).