Estilos de liderazgo directivo y su influencia en la gestión pedagógica en las instituciones educativas República de Venezuela y Rosa Agustina Donayre de Morey del distrito de Iquitos 2024

Descripción del Articulo

This abstract presents the main findings of a research study conducted to determine whether directive leadership styles influence pedagogical management in the República de Venezuela and Rosa Agustina Donayre de Morey educational institutions, located in the district of Iquitos, 2024.The study emplo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Montilla Cabudiva, Lizeth
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2025
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12036
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/12036
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Liderazgo
Directores
Gestión educacional
Pedagogía
Instituciones públicas
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This abstract presents the main findings of a research study conducted to determine whether directive leadership styles influence pedagogical management in the República de Venezuela and Rosa Agustina Donayre de Morey educational institutions, located in the district of Iquitos, 2024.The study employed a quantitative approach and followed a correlational-causal or explanatory research design. The sample consisted of 170 school administrators and teachers from the above-mentioned institutions. The hypothesis test using Spearman's Rho statistic revealed a perfect positive correlation between the four dimensions of pedagogical leadership and the leadership style. Based on these results, it is concluded that directive leadership styles significantly influence pedagogical leadership in the República de Venezuela and Rosa Agustina Donayre de Morey educational institutions in the district of Iquitos, with a 95% confidence level.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).