Actitudes hacia el aprendizaje y la contaminación ambiental en niños de la Institución Educativa Inicial Bilingüe Intercultural N° 386 Bellavista Callarú Loreto 2023

Descripción del Articulo

The study aims to relate attitudes towards learning and environmental pollution among children from the Bilingual Intercultural Initial Educational Institution No. 386 Bellavista Callarú, Loreto 2023. The target population comprises 157 enrolled children in the school, who were observed using a prev...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Guerrero Coello, Lionza
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10417
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10417
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Contaminación ambiental
Aprendizaje
Actitud del estudiante
Escuela de párvulos
Educación bilingüe
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The study aims to relate attitudes towards learning and environmental pollution among children from the Bilingual Intercultural Initial Educational Institution No. 386 Bellavista Callarú, Loreto 2023. The target population comprises 157 enrolled children in the school, who were observed using a previously validated guide by experts. The methodology employed is relational, field-based, bivariate, and cross sectional. The results reveal a significant correlation between attitudes towards learning and environmental pollution, supported by a p-value of 0.017, indicating a positive relationship between both variables. This finding suggests that children with more positive attitudes towards learning also demonstrate greater awareness and concern for the environment.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).