Comprensión lectora y logros de aprendizaje en el área de ciencias sociales en estudiantes del nivel Secundaria del Crfa Santa Teresa I Zona, Distrito de Yavarí 2023

Descripción del Articulo

Unraveling the connection between text comprehension and achievements in Social Sciences of the students of the CRFA Santa Teresa I Zone, Yavarí, during 2023, was the goal of the study, of a sample segment of 95 students selected from a population of 104, a reading evaluation was implemented along w...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Maricahua Shuña, Ruth Elena
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10690
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10690
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje
Ciencias sociales
Compresión lectora
Estudiante de secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Unraveling the connection between text comprehension and achievements in Social Sciences of the students of the CRFA Santa Teresa I Zone, Yavarí, during 2023, was the goal of the study, of a sample segment of 95 students selected from a population of 104, a reading evaluation was implemented along with the analysis of academic records. 85.3% of those with high understanding achieved the expected results, while 14.7% with a medium level remained in process. These findings highlight the relevance of strengthening reading skills, promoting educational success. Spearman's coefficient (r=0.752, r=0.730, r=0.702) corroborated the strong correlation between reading and learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).