Disciplina escolar y resultados del aprendizaje en el área de desarrollo personal, ciudadanía y cívica en estudiantes del primer grado de secundaria en la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2019

Descripción del Articulo

The general objective of the research was: To determine the influence of School Discipline on the Learning Results in the Area of Development, Personal, Citizenship and Civic in 1st Secondary Students of the Teniente Manuel Clavero Muga Iquitos 2019 Educational Institution. The research was descript...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Lopez Pinedo, Ericka Selene
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8327
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/8327
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Disciplina escolar
Rendimiento escolar
Estudiante de secundaria
Escuelas públicas
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The general objective of the research was: To determine the influence of School Discipline on the Learning Results in the Area of Development, Personal, Citizenship and Civic in 1st Secondary Students of the Teniente Manuel Clavero Muga Iquitos 2019 Educational Institution. The research was descriptive and correlational. The general design of the research was non-experimental and the specific design was the correlational transectional. The population was made up of 1st year high school students from the morning shift of the Educational Institution "Teniente Manuel Clavero Muga", who made a total of 150. The sample was made up of 1st "A" students in a total of 30 selected non-randomly for convenience. The most important results are: X2c = 18.84> X2t = 12.07, gl =
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).