Hábitos de estudios y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del quinto grado de primaria en la Institución Educativa Carlos Patricio Olórtegui Sáenz, Ramón Castilla 2023
Descripción del Articulo
The objective of the research was: To relate study habits and learning achievement in the area of communication in students in the fifth grade of primary school at the IE “Carlos Patricio Olórtegui Sáenz” in the district of Ramón Castilla, during the 2023 school year. This research work involved the...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10942 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10942 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Método de aprendizaje Aprendizaje Comunicación Estudiante de primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The objective of the research was: To relate study habits and learning achievement in the area of communication in students in the fifth grade of primary school at the IE “Carlos Patricio Olórtegui Sáenz” in the district of Ramón Castilla, during the 2023 school year. This research work involved the participation of 162 to whom a 15-question questionnaire was applied and of whom a documentary analysis was carried out through an evaluation form. The study is relational, field, correlational, transectional and non-experimental. It was concluded that Spearman's Rho correlation coefficient (r=0.752) indicates a high positive relationship, which implies that students with better study habits are more likely to achieve superior academic achievements in the area of communication. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).