Programa educativo aprendizaje cooperativo en el logro de la competencia construye su identidad en el área de desarrollo personal ciudadanía y cívica en los estudiantes del cuarto grado de educación secundaria del colegio Teniente Manuel Clavero Muga 2022

Descripción del Articulo

The objective of this research was: To evaluate the effect of the cooperative learning educational program on the achievement of competence builds their identity in the area of personal development, citizenship and civics in fourth grade students, secondary level at the educational institution “Teni...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cachique Nashnate, Frida Geraldine
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9801
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9801
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Método de enseñanza
Programas de educación
Educación basada en competencias
Identidad
Identidad cultural
Estudiante de secundaria
Escuelas públicas
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The objective of this research was: To evaluate the effect of the cooperative learning educational program on the achievement of competence builds their identity in the area of personal development, citizenship and civics in fourth grade students, secondary level at the educational institution “Teniente Manuel Clavero Muga” district of Punchana 2022. The study allowed us to reach the conclusion that the cooperative learning educational program is effective in achieving the competence it builds its identity and also in its capabilities because the achievement obtained thanks to the application of the educational program was better than that obtained with the traditional method. It encourages the achievement of capacity: it self-regulates its emotions, values itself, and reflects and argues ethically.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).