Medición de usabilidad de un aplicativo móvil de aprendizaje de estudiantes de primaria en idioma huitoto murui bue en la comunidad Centro Arenal
Descripción del Articulo
This research work is intended to develop and measure the usability of a mobile learning application for primary school students in Huitoto Murui Bue in the Centro Arenal community. The investigation is of an application type, with the solution design. The sample was represented by 10 users. The col...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9433 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9433 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aplicaciones para móviles Aceptabilidad Estrategias de aprendizaje Enseñanza de idiomas Lengua indígena Huitoto Estudiante de primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04 |
Sumario: | This research work is intended to develop and measure the usability of a mobile learning application for primary school students in Huitoto Murui Bue in the Centro Arenal community. The investigation is of an application type, with the solution design. The sample was represented by 10 users. The collection of information about the usability was based on the its questionnaire (System Usability Scale), which is a reliable and fast tool to measure the usability, the same that is made up of 10 questions, which are valued with a Likert scale 5 points. The most important results are: The efficacy of the usability of the mobile application of primary school students in Huitoto Murui Bue in the Central Arenal community is 100% and its effective 94.13 %. Consequently, the general research hypothesis is accepted: "If we measure the usability of a mobile learning application for primary school students in Huitoto Murui Bue, then satisfactory levels of usability greater than 90% can be determined." |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).