Síndrome de Burnout y estrategias de afrontamiento en estudiantes del cuarto nivel de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Unap 2021
Descripción del Articulo
The study was developed with the purpose of explaining the relationship between Burnout syndrome and coping strategies in students of the fourth level of initial training in education, for this, a quantitative approach was used oriented by basic research, of scope correlational and non-experimental...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9936 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9936 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Bienestar del estudiante Síndrome de burnout Estrategias Manejo Psicológico Estudiante universitario Universidades públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.01 |
Sumario: | The study was developed with the purpose of explaining the relationship between Burnout syndrome and coping strategies in students of the fourth level of initial training in education, for this, a quantitative approach was used oriented by basic research, of scope correlational and non-experimental cross-sectional design. It constituted a sample population of 40 students, to whom two inventories were provided: Maslach Burnout and Coping with Stress Estimation (COPE). It was determined that Burnout syndrome is related to coping strategies and its dimensions of problem orientation, emotion and avoidance. It concluded that there is a direct moderate relationship (rho=0.428), from which it can be inferred that while Burnout syndrome increases, coping strategies are also enhanced in the initial education students analyzed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).