Calidad de servicio educativo e identidad institucional docente en el C.E.I.P.S.M.P. Sagrada Familia nivel primaria, Iquitos 2023
Descripción del Articulo
The study aimed to investigate the relationship between the quality of educational service and teacher institutional identity at the C.E.I.P.S.M.P Sagrada Familia, primary level, in Iquitos during 2023. A non-experimental, cross-sectional, field based, bivariate, and relational design was used. The...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10628 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10628 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Calidad de la educacíon Compromiso laboral Docente Escuela primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The study aimed to investigate the relationship between the quality of educational service and teacher institutional identity at the C.E.I.P.S.M.P Sagrada Familia, primary level, in Iquitos during 2023. A non-experimental, cross-sectional, field based, bivariate, and relational design was used. The total population was 30 teachers, with a sample of 16 teachers who answered validated questionnaires. Results and conclusion: The results showed a Spearman correlation coefficient (rho = .653), indicating a positive and moderate relationship between the studied variables. With a 95% confidence level, it was concluded that higher quality educational service is related to higher levels of institutional identity among teachers at the C.E.I.P.S.M.P Sagrada Familia, primary level, in Iquitos during 2023. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).