Nivel de aprendizaje significativo en docentes de educación inicial Institución Educativa los Árbolitos y 602 Primavera, Iquitos 2021

Descripción del Articulo

The study presents a non-experimental type of research with a simple descriptive design; The general objective: explain the level of significant learning in the Initial Education teachers of the educational institutions “Los Arbolitos and 602 Primavera”. The instrument used was a questionnaire of qu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ramirez Palomino, Sharon Denisse
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10348
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10348
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje significativo
Docente de preescolar
Escuela de párvulos
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The study presents a non-experimental type of research with a simple descriptive design; The general objective: explain the level of significant learning in the Initial Education teachers of the educational institutions “Los Arbolitos and 602 Primavera”. The instrument used was a questionnaire of questions about meaningful learning, with 24 items. The sample used in the research was 85 teachers from the two educational institutions in the district of Iquitos. The results of the study in general terms on the level of meaningful learning, of the 85 (100.0%) Initial teachers at the I.E. “Los Arbolitos and 602 Primavera, 29.4% (25) presented a low level, 42.4% (36) of them at the average level and 28.2% (24) of them presented a high level in learning. significant; It is concluded that significant learning in initial education teachers is above average.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).