Evaluación de la calidad de cursos virtuales MOOC por docentes de las instituciones educativas públicas de nivel inicial de Saposoa, San Martín 2021
Descripción del Articulo
The present study has been carried out with the purpose of describing the level of evaluation of the quality of the virtual Mooc courses carried out by the teachers of the public educational institutions of initial level of Saposoa in the San Martín region during 2021. The type of descriptive resear...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/7873 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/7873 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Enseñanza multimedia Evaluación de la educación Calidad de la enseñanza Educación de la primera infancia Escuelas públicas http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The present study has been carried out with the purpose of describing the level of evaluation of the quality of the virtual Mooc courses carried out by the teachers of the public educational institutions of initial level of Saposoa in the San Martín region during 2021. The type of descriptive research supported by a cross-sectional, field design and attending only to a single variable was proposed as a methodology. The study population considered 23 teachers who are working in 4 educational institutions of initial level in Saposoa, the sample was census for convenience. In order to obtain the data, the survey technique and a questionnaire were used, which was previously validated by experts. The main conclusion of the study is that 4.3% of participating teachers rate the quality of the Mooc virtual courses they have received to date as a low level, 82.6% of them place it at an intermediate level and only 13.1% believe that virtual courses are at a high level. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).