Campaña de lanzamiento para la nueva marca de energizantes: Boom Power
Descripción del Articulo
This project consists of the creation of the launch campaign for "Boom Power", a new brand of energy drinks that will arrive in Peru in August and seeks to revolutionize the market by offering local quality ingredients in its formula at a more accessible price. This plan aims to achieve aw...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18605 |
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This project consists of the creation of the launch campaign for "Boom Power", a new brand of energy drinks that will arrive in Peru in August and seeks to revolutionize the market by offering local quality ingredients in its formula at a more accessible price. This plan aims to achieve awareness and recall in our target and achieve a 12% market share at the end of the first year of the launch. In order to achieve this, an exhaustive research of the target audience was carried out to understand the behavior of the target in relation to this beverage. In this way, we determined that people who consume it are mostly looking for a product that gives them a boost of energy in situations in which they feel very tired. For this reason, we created "Boom Power", a drink whose purpose is to provide energy in a natural way at a better price. From this we developed a media strategy that will help us meet our objectives and will be measured through KPI's to determine its effectiveness. |
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In order to achieve this, an exhaustive research of the target audience was carried out to understand the behavior of the target in relation to this beverage. In this way, we determined that people who consume it are mostly looking for a product that gives them a boost of energy in situations in which they feel very tired. For this reason, we created "Boom Power", a drink whose purpose is to provide energy in a natural way at a better price. From this we developed a media strategy that will help us meet our objectives and will be measured through KPI's to determine its effectiveness.El presente proyecto consiste en la creación de la campaña de lanzamiento de “Boom Power”, una nueva marca de bebidas energizantes que llegará a Perú en agosto y que busca revolucionar el mercado ofreciendo dentro de su fórmula ingredientes locales de calidad a un precio más accesible. Este plan tiene como objetivo lograr awareness y recordación en nuestro target y lograr un 12% de participación de mercado al término del primer año del lanzamiento. Para poder lograr esto, se realizó una investigación exhaustiva del público objetivo para entender el comportamiento del target en relación a esta bebida. De esta forma determinamos que las personas que la consumen mayormente buscan un producto que les brinde un impulso de energía en situaciones en las que se sienten muy cansados. Por tal motivo, se crea “Boom Power”, una bebida que tiene como propósito brindar energía de forma natural a un mejor precio. A partir de esto desarrollamos una estrategia de medios que nos ayudará a cumplir con nuestros objetivos y que serán medidos a través de KPI 's para determinar su efectividad.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMACampañas publicitariasBebidas energéticasAdvertising campaignsEnergy drinkshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Campaña de lanzamiento para la nueva marca de energizantes: Boom Powerinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicaciónhttps://orcid.org/0000-0003-3534-568577811513220267307360772505696https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalLazo Rivera, Luis FelipeLizarzaburu Velásquez, Carlos EnriqueDecaroli Liendo, Rosario Del Carmenhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional015TEXTTrabajo.txtTrabajo.txtExtracted texttext/plain56089https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/6/Trabajo.txtceeb59540490221b0891f8dce4960eaaMD56Autorización.txtAutorización.txtExtracted texttext/plain2672https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/8/Autorizaci%c3%b3n.txt00e6fe0afc39656ef5005e15874330acMD58Reporte de similitud.txtReporte de similitud.txtExtracted texttext/plain1611https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/10/Reporte%20de%20similitud.txtca809c5316a49e6c9c678f9023212e3cMD510THUMBNAILTrabajo.jpgTrabajo.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg9868https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/7/Trabajo.jpga3c795adcfe827ad167f1b576e308739MD57Autorización.jpgAutorización.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg16557https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/9/Autorizaci%c3%b3n.jpg59544ac2e275c69fc47c9c245169fb55MD59Reporte de similitud.jpgReporte de similitud.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7741https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/11/Reporte%20de%20similitud.jpgb1c0dd07f900c6e52fdbf5e2e8e41ce3MD511ORIGINALTrabajoTrabajoapplication/pdf1667078https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/1/Trabajo6a7d1fac4de6dc48f8ed1e64e51b89c3MD51AutorizaciónAutorizaciónapplication/pdf228063https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/4/Autorizaci%c3%b3nbf9afec4302817c3ac654b53a7ba1c51MD54Reporte de similitudReporte de similitudapplication/pdf25868743https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/5/Reporte%20de%20similitudefe2dfb5a8d5b1c59a3abe52ab56225aMD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18605/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD5220.500.12724/18605oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/186052025-02-12 11:16:22.239Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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