Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
Descripción del Articulo
This paper aims to propose a strategic plan for the corporation's entry into the Peruvian market. To this end, internal and external factors were analyzed to determine strategies that would allow it to compete with brands already positioned (Zara, H&M and Forever 21) in the Fast Fashion ind...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11217 |
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Nivel de acceso: | acceso abierto |
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This paper aims to propose a strategic plan for the corporation's entry into the Peruvian market. To this end, internal and external factors were analyzed to determine strategies that would allow it to compete with brands already positioned (Zara, H&M and Forever 21) in the Fast Fashion industry. Fast Retaling is among the three best in the Fast Fashion industry worldwide, its SPA business model (retailer of specialized store of own brand) allows a good quality of products, constant innovation in production and provide solutions to customers. It is an economically strong group and has the experience of entering new markets (United States and China; the strongest). Peru is a politically unstable country; however it has a strong economy, which allows it not to have high variations in exchange rate and its currency is one of the best valued in the region. Socially its consumers; thanks to globalization, they are in search of new and better alternatives of consumption. The provinces grow constantly year after year with the arrival of new commercial centers; being an opportunity for the Fast Fashion sector, as for the technological factor the social networks, are a great alternative for the promotion of products due to the reach and engagement that they have in the Peruvians. The results recommend Fast Retailing to enter the Peruvian market with the UNIQLO brand, the most recognized worldwide to be able to face the strong competition that has already settled in the country. The high demand for products in the Fast Fashion sector and the stable economy make Peru a recommendable country to invest in. |
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It is an economically strong group and has the experience of entering new markets (United States and China; the strongest). Peru is a politically unstable country; however it has a strong economy, which allows it not to have high variations in exchange rate and its currency is one of the best valued in the region. Socially its consumers; thanks to globalization, they are in search of new and better alternatives of consumption. The provinces grow constantly year after year with the arrival of new commercial centers; being an opportunity for the Fast Fashion sector, as for the technological factor the social networks, are a great alternative for the promotion of products due to the reach and engagement that they have in the Peruvians. The results recommend Fast Retailing to enter the Peruvian market with the UNIQLO brand, the most recognized worldwide to be able to face the strong competition that has already settled in the country. The high demand for products in the Fast Fashion sector and the stable economy make Peru a recommendable country to invest in.El presente trabajo tiene como objetivo proponer un plan estratégico para el ingreso de la corporación al mercado peruano. Para lo cual se analizaron factores internos y externos para determinar estrategias que le permitan competir con marcas ya posicionadas (Zara, H&M y Forever 21) en la industria Fast Fashion. Fast Retaling se encuentra entre las tres mejores de la industria Fast Fashion a nivel mundial, su modelo de negocio SPA (minorista de tienda especializada de marca propia) le permite una buena calidad de productos, innovación constante en producción y brindar soluciones a los clientes. Es un grupo fuerte económicamente y tiene la experiencia de ingreso a nuevos mercados (Estados Unidos y China; los más fuertes). Perú es un país políticamente inestable; sin embargo cuenta con una economía fuerte, la cual le permite no tener variaciones altas en tipo de cambio y su moneda es una de las mejores valuadas de la región. Socialmente sus consumidores; gracias a la globalización, están en búsqueda de nuevas y mejores alternativas de consumo. Las provincias crecen constantemente año tras año con llegada de nuevos centros comerciales; siendo una oportunidad para el sector Fast Fashión, en cuanto al factor tecnológico las redes sociales, son una gran alternativa para la promoción de productos debido al alcance y engagement que tienen en los peruanos. Los resultados, recomiendan a Fast Retailing ingresar al mercado peruano con la marca UNIQLO, la más reconocida a nivel mundial para poder hacer frente a la fuerte competencia que ya se asentó en el país. La alta demanda por productos del sector Fast Fashion y la economía estable, convierten al Perú en un país recomendable a invertir.Trabajo de suficiencia profesionalapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAGarment industryTrademarksRetail tradeStrategic planningIndustria de la confecciónMarcas comercialesComercio al por menorPlaneamiento estratégicohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administración41301673452297https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalTHUMBNAILHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdf.jpgHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11741https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11217/6/Higa_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentaci%c3%b3n.pdf.jpg85bc486f70935888190164a9b7ca4af1MD56LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11217/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11217/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD52ORIGINALHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdfHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdfapplication/pdf824991https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11217/4/Higa_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentaci%c3%b3n.pdff82d4dbd36d94567fcf663dba24450c7MD54TEXTHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdf.txtHiga_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentación.pdf.txtExtracted texttext/plain51647https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11217/5/Higa_Sugashima_Jorge_Takeshi_sustentaci%c3%b3n.pdf.txt76e86f41abeff258d6d2257173ebc961MD5520.500.12724/11217oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/112172025-09-17 12:28:00.79Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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