Rebranding para la marca Woowlab
Descripción del Articulo
Woowlab is a venture dedicated to the sale of artisan desserts whose differential advantage is the quality of the ingredients and products, their competitive prices according to the market and differential flavor. Although Woowlab is an original brand, as the business grew, the need to have an ident...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19429 |
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Woowlab is a venture dedicated to the sale of artisan desserts whose differential advantage is the quality of the ingredients and products, their competitive prices according to the market and differential flavor. Although Woowlab is an original brand, as the business grew, the need to have an identity closer to the confectionery industry also grew, in order to be easily and quickly recognized by consumers. For this reason, the purpose of this work is to carry out a rebranding for the brand where it is sought to bring Woowlab closer to its field and at the same time make it an unmistakable and unrepeatable brand. This will be achieved by changing the name to one closer to the category, changing the logo to elevate the brand, and changing the color palette and typography, to make the new Woowlab unmistakable. |
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Mejía Perea, José EduardoAlzamora Esquerre, Fernanda2023-11-29T15:21:05Z2023-11-29T15:21:05Z2023Alzamora Esquerre, F. (2023). Rebranding para la marca Woowlab [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19429https://hdl.handle.net/20.500.12724/19429Woowlab is a venture dedicated to the sale of artisan desserts whose differential advantage is the quality of the ingredients and products, their competitive prices according to the market and differential flavor. Although Woowlab is an original brand, as the business grew, the need to have an identity closer to the confectionery industry also grew, in order to be easily and quickly recognized by consumers. For this reason, the purpose of this work is to carry out a rebranding for the brand where it is sought to bring Woowlab closer to its field and at the same time make it an unmistakable and unrepeatable brand. This will be achieved by changing the name to one closer to the category, changing the logo to elevate the brand, and changing the color palette and typography, to make the new Woowlab unmistakable.Woowlab es un emprendimiento dedicado a la venta de postres artesanales cuya ventaja diferencial es la calidad de los ingredientes y productos, sus precios competitivos acordes al mercado y sabor diferencial. Si bien Woowlab es una marca original, a medida que fue creciendo el negocio, creció también la necesidad de tener una identidad más cercana al rubro de la repostería para ser reconocida fácil y rápidamente por los consumidores. Por eso, el propósito del presente trabajo es hacer un rebranding para la marca donde se busca poder acercar a Woowlab a su rubro y al mismo tiempo volverla una marca inconfundible e irrepetible. Esto se logrará mediante el cambio de nombre por uno más cercano a la categoría, el cambio del logo para elevar a la marca y con el cambio de la paleta de colores y tipografía, para hacer al nuevo Woowlab inconfundible.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMABranding (Marketing)TrademarksDessertsBakingLogos (Symbols)Marcas comercialesPostresReposteríaLogotipos (Símbolos)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Rebranding para la marca Woowlabinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicaciónhttps://orcid.org/0000-0001-9657-904232202676462339https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalSubauste Villanueva, Percy ReynaldoVernal Peñaranda, Andrés AugustoMejía Perea, José Eduardohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional015CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19429/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19429/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53THUMBNAILT018_76462339_T.pdf.jpgT018_76462339_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8955https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19429/7/T018_76462339_T.pdf.jpgd53c7463500b173671b09d1879fe9d54MD57FA_76462339_SR.pdf.jpgFA_76462339_SR.pdf.jpgGenerated 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