Influencia del inbound marketing en la decisión de compra online en los emprendimientos de ropa femenina en las consumidoras menores de 30 años en Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

The present investigation presents as a problem: How does inbound marketing influence the decision to buy online in consumers under 30 years of age in women's clothing enterprises in metropolitan Lima? Based on this, it is proposed how to determine how inbound marketing influences the purchase...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Jauregui Verastegui, Maria del Carmen
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/17422
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/17422
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategias de marketing
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description The present investigation presents as a problem: How does inbound marketing influence the decision to buy online in consumers under 30 years of age in women's clothing enterprises in metropolitan Lima? Based on this, it is proposed how to determine how inbound marketing influences the purchase decision of consumers under 30 years of age in women's clothing businesses in metropolitan Lima. Therefore, it proposes a research with a quantitative approach, non-experimental design and basic type, based on a questionnaire of closed questions. Evidencing a relationship between the content of digital platforms, the interaction between users and customer satisfaction with decision making; given that, it is evident that the use of more than two platforms is recurrent, considering that the most preponderant is Instagram, being in turn the chosen one so that they can receive relevant information from the brands. Concluding based on this, that inbound marketing is directly related to the purchase decision of consumers under 30 years of age in women's clothing enterprises in metropolitan Lima.
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Therefore, it proposes a research with a quantitative approach, non-experimental design and basic type, based on a questionnaire of closed questions. Evidencing a relationship between the content of digital platforms, the interaction between users and customer satisfaction with decision making; given that, it is evident that the use of more than two platforms is recurrent, considering that the most preponderant is Instagram, being in turn the chosen one so that they can receive relevant information from the brands. Concluding based on this, that inbound marketing is directly related to the purchase decision of consumers under 30 years of age in women's clothing enterprises in metropolitan Lima.La presente investigación presenta como problemática ¿Cómo el inbound marketing influye en la decisión de compra online en las consumidoras menores de 30 años en los emprendimientos de ropa femenina en Lima metropolitana? En base a ello, se plantea como finalidad determinar cómo influye el inbound marketing en la decisión de compra de las consumidoras menores de 30 años en los emprendimientos de ropa femenina en Lima metropolitana. Por lo que plantea una investigación de enfoque cuantitativo, diseño no experimental y tipo básico, apoyándose en un cuestionario de preguntas cerradas. Evidenciando una relación entre el contenido de las plataformas digitales, la interacción entre los usuarios y la satisfacción de los clientes con la toma de decisiones; asimismo, se evidencio que es recurrente el uso de más de dos plataformas, considerando que la más preponderante es el Instagram, siendo a su vez la elegida para que puedan recibir información relevante por parte de las marcas. Concluyendo en base a ello que, el inbound marketing se relaciona de manera directa con la decisión de compra de consumidoras menores de 30 años en los emprendimientos de ropa femenina en Lima metropolitana.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAEstrategias de marketingMarketing en InternetComportamiento del consumidorPrendas de vestir femeninasMarketing strategiesInternet marketingConsumer behaviorWomen's clothingLima (Perú)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Influencia del inbound marketing en la decisión de compra online en los emprendimientos de ropa femenina en las consumidoras menores de 30 años en Lima MetropolitanaInfluence of inbound marketing on the online purchase decision infemale clothing enterprises in costumer under 30 years old in Lima Metropolitan areainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0003-4960-71724171819141301677134280https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalHerrera Ruiz, Ricardo VilioRamos Ramirez, Alfredo DavidHuaynate Mato, Edwin Davidhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 - 34.a3OITHUMBNAILT018_77134280_T.pdf.jpgT018_77134280_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg12051https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17422/6/T018_77134280_T.pdf.jpgd263dd35156112b582018a15c9795be2MD56FA_77134280.pdf.jpgFA_77134280.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg16201https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17422/10/FA_77134280.pdf.jpgf681c3bb2180c806ff4b37cb48e9b5bcMD51020141911 JAUREGUI VERASTEGUI MARIA DEL CARMEN.pdf.jpg20141911 JAUREGUI VERASTEGUI MARIA DEL CARMEN.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6906https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17422/12/20141911%20JAUREGUI%20VERASTEGUI%20MARIA%20DEL%20CARMEN.pdf.jpg1439f90eadaeaa856534f29e61fd471fMD512LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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