Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion

Descripción del Articulo

The objective of this research work is to propose a strategic plan to enter the Peruvian market for the Japanese corporation Fast Retailing. Directed by Tadashi Yanai, and under a SPA model, it has managed to position itself among the three best companies in the Fast Fashion Industry. With all this...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Camarena Velásquez, Claudia Cecilia
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11751
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Tiendas de ropa
Moda
Retail trade
Strategic planning
Clothing stores
Fashion
Comercio al por menor
Planeamiento estratégico
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
id RULI_668b3aed5d460641544307679450e3d5
oai_identifier_str oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11751
network_acronym_str RULI
network_name_str ULIMA-Institucional
repository_id_str 3883
dc.title.es_PE.fl_str_mv Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
title Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
spellingShingle Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
Camarena Velásquez, Claudia Cecilia
Tiendas de ropa
Moda
Retail trade
Strategic planning
Clothing stores
Fashion
Comercio al por menor
Planeamiento estratégico
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
title_short Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
title_full Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
title_fullStr Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
title_full_unstemmed Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
title_sort Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
author Camarena Velásquez, Claudia Cecilia
author_facet Camarena Velásquez, Claudia Cecilia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Camarena Velásquez, Claudia Cecilia
dc.subject.none.fl_str_mv Tiendas de ropa
Moda
Retail trade
Strategic planning
Clothing stores
Fashion
topic Tiendas de ropa
Moda
Retail trade
Strategic planning
Clothing stores
Fashion
Comercio al por menor
Planeamiento estratégico
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.subject.es_PE.fl_str_mv Comercio al por menor
Planeamiento estratégico
dc.subject.ocde.none.fl_str_mv https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
description The objective of this research work is to propose a strategic plan to enter the Peruvian market for the Japanese corporation Fast Retailing. Directed by Tadashi Yanai, and under a SPA model, it has managed to position itself among the three best companies in the Fast Fashion Industry. With all this information, we started the plan analizing the external factors in order to identify those that may affect the company. The political factor is one of the most latent threats within the Peruvian situation which has been generated by the disagreement and conflict between the powers of the State, this crisis is not favorable for foreign investment. However, despite the political breakdown, the economy has managed to remain stable in recent years and the increase in consumption by the Peruvian population is one of the factors contributing to the economy. The main competitors within this industry in Peru are: Zara, H&M and Forever21, these companies already positioned and with a notable recognition by consumers. Through the analysis of Porter's 5 forces, we determined that the existing rivalry between these companies is high. The rapid access to information and new trends in clothing, generate the growth of a demand that seeks to meet their needs quickly and not much differentiation between products, companies are forced to implement strategies that allow them to get the attention of consumers. The proposal suggests the division of Uniqlo International into strategic units by regions, with the aim of better focusing the strategies and can be adapted to each market. The entry of Fast Retailing Corporation into the Peruvian market will be through the UEN Uniqlo International America. The implementation of a market penetration strategy, supported by the different suggested activities, will achieve the fulfillment of the established objectives in the short, medium and long term. Along with the strategy of differentiation, which is implemented from the parent company, Uniqlo America will be able to maintain low costs and offer differentiated products with high quality; these last factors are determinant for the purchase decision of Peruvian consumers, who are more informed and demanding at the time of making purchases. The existence of a wide market not yet explored by Fast Fashions and the growing demand for clothing consumption in trend are two of the factors that make Peru a country of opportunities and Uniqlo International America is prepared to take advantage of them.
publishDate 2018
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-10-19T19:52:57Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-10-19T19:52:57Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2018
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.other.none.fl_str_mv Trabajo de suficiencia profesional
format bachelorThesis
dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv Camarena Velásquez, C. C. (2018). Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Respositorio ULima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751
identifier_str_mv Camarena Velásquez, C. C. (2018). Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Respositorio ULima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751
url https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.fl_str_mv SUNEDU
dc.rights.*.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.*.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.publisher.country.none.fl_str_mv PE
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.es_PE.fl_str_mv Repositorio Institucional - Ulima
Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv reponame:ULIMA-Institucional
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str ULIMA-Institucional
collection ULIMA-Institucional
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/1/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/3/license.txt
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/5/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf.jpg
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/4/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf.txt
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/2/license_rdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 1cb78fa4db1bea38997fe2b3fb078fa7
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
a8d6873fde5459da3576db3379561ef6
f9967cedf78265810ae852c04085f447
8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Lima
repository.mail.fl_str_mv repositorio@ulima.edu.pe
_version_ 1845977407280906240
spelling Camarena Velásquez, Claudia Cecilia2020-10-19T19:52:57Z2020-10-19T19:52:57Z2018Camarena Velásquez, C. C. (2018). Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Respositorio ULima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751https://hdl.handle.net/20.500.12724/11751The objective of this research work is to propose a strategic plan to enter the Peruvian market for the Japanese corporation Fast Retailing. Directed by Tadashi Yanai, and under a SPA model, it has managed to position itself among the three best companies in the Fast Fashion Industry. With all this information, we started the plan analizing the external factors in order to identify those that may affect the company. The political factor is one of the most latent threats within the Peruvian situation which has been generated by the disagreement and conflict between the powers of the State, this crisis is not favorable for foreign investment. However, despite the political breakdown, the economy has managed to remain stable in recent years and the increase in consumption by the Peruvian population is one of the factors contributing to the economy. The main competitors within this industry in Peru are: Zara, H&M and Forever21, these companies already positioned and with a notable recognition by consumers. Through the analysis of Porter's 5 forces, we determined that the existing rivalry between these companies is high. The rapid access to information and new trends in clothing, generate the growth of a demand that seeks to meet their needs quickly and not much differentiation between products, companies are forced to implement strategies that allow them to get the attention of consumers. The proposal suggests the division of Uniqlo International into strategic units by regions, with the aim of better focusing the strategies and can be adapted to each market. The entry of Fast Retailing Corporation into the Peruvian market will be through the UEN Uniqlo International America. The implementation of a market penetration strategy, supported by the different suggested activities, will achieve the fulfillment of the established objectives in the short, medium and long term. Along with the strategy of differentiation, which is implemented from the parent company, Uniqlo America will be able to maintain low costs and offer differentiated products with high quality; these last factors are determinant for the purchase decision of Peruvian consumers, who are more informed and demanding at the time of making purchases. The existence of a wide market not yet explored by Fast Fashions and the growing demand for clothing consumption in trend are two of the factors that make Peru a country of opportunities and Uniqlo International America is prepared to take advantage of them.El presente trabajo de investigación tiene como objetivo proponer un plan estratégico de ingreso al mercado peruano de la corporación japonesa Fast Retailing. Dirigida por Tadashi Yanai, y bajo un modelo SPA, ha logrado posicionarse entre las tres mejores empresas de la Industria Fast Fashion. Teniendo en cuenta esta información, iniciamos el plan y analizamos los factores externos con la finalidad de identificar aquellos que podrán afectar a la compañía. El factor político es una de las amenazas más latentes dentro de la coyuntura peruana la cual ha sido generada por el desacuerdo y conflicto entre los poderes del Estado, esta crisis no es favorable para la inversión extranjera. Sin embargo, pese al quiebre político, la economía ha logrado mantenerse estable en los últimos años y el incremento en el consumo por parte de la población peruana es uno de los factores que contribuye con la economía. Los competidores principales dentro de esta industria en el Perú son: Zara, H&M y Forever21, compañías ya posicionadas y con un reconocimiento notable por parte de los consumidores. A través del análisis de las 5 fuerzas de Porter, determinamos que la rivalidad existente entre estas compañías es alta. El rápido acceso a la información y a las nuevas tendencias de las prendas de vestir, generan el crecimiento de una demanda que busca satisfacer sus necesidades rápidamente y al no existir mucha diferenciación entre los productos, las empresas se ven forzadas a implementar estrategias que les permita obtener la atención de los consumidores. La propuesta sugiere la división de Uniqlo International en unidades estratégicas por regiones, con el objetivo de enfocar mejor las estrategias y puedan ser adaptadas a cada mercado. El ingreso de la corporación Fast Retailing al mercado peruano, será a través de la UEN Uniqlo International America. La implementación de una estrategia de penetración de mercado, apoyada por las diferentes actividades sugeridas, logrará el cumplimiento de los objetivos establecidos en el corto, mediano y largo plazo. Junto con la estrategia de diferenciación, que viene implementada desde la casa matríz, Uniqlo America logrará mantener costos bajos y ofrecer productos diferenciados con alta calidad; éstos últimos factores son determinantes para la decisión de compra de los consumidores peruanos, quiénes están más informados y son exigentes al momento de realizar las compras. La existencia de un mercado amplio aún no explorado por las Fast Fashions y el crecimiento de la demanda por el consumo de prendas de vestir en tendencia son dos de los factores que convierten a Perú es un país de oportunidades y Uniqlo International America está preparado para aprovecharlas.Trabajo de suficiencia profesionalapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMATiendas de ropaModaRetail tradeStrategic planningClothing storesFashionComercio al por menorPlaneamiento estratégicohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administración41301671376461https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalORIGINALCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdfCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdfapplication/pdf730026https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/1/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf1cb78fa4db1bea38997fe2b3fb078fa7MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53THUMBNAILCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdf.jpgCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11826https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/5/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf.jpga8d6873fde5459da3576db3379561ef6MD55TEXTCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdf.txtCamarena_Velásquez_Claudia_Cecilia.pdf.txtExtracted texttext/plain59900https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/4/Camarena_Vel%c3%a1squez_Claudia_Cecilia.pdf.txtf9967cedf78265810ae852c04085f447MD54CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11751/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD5220.500.12724/11751oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/117512025-09-17 12:28:03.206Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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
score 13.04064
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).