Relación entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

The purpose of this research work is to determine the existing relationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between 20 and 29 years in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan Lima, to study the way in which that one has repercussions on the other and to...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Sousa Iparraguirre, Brenda Melissa, Herrera Loo, Lucia Carolina
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18203
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/18203
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Fidelización del cliente
Trademarks
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description The purpose of this research work is to determine the existing relationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between 20 and 29 years in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan Lima, to study the way in which that one has repercussions on the other and to what extent. The study has a quantitative approach and has as a sample young people within the age range mentioned above who have attended at least one of the 6 bars under study. When analyzing the results obtained in the surveys carried out using statistical models, we were able to conclude that both variables studied, experience and loyalty, have a direct and strong relationship. Allowing to affirm that as companies in the bar industry have a focus focused on offering a unique experience that also involves the user and generates satisfaction, they will generate greater loyalty and long-term relationship with their consumers.
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The study has a quantitative approach and has as a sample young people within the age range mentioned above who have attended at least one of the 6 bars under study. When analyzing the results obtained in the surveys carried out using statistical models, we were able to conclude that both variables studied, experience and loyalty, have a direct and strong relationship. Allowing to affirm that as companies in the bar industry have a focus focused on offering a unique experience that also involves the user and generates satisfaction, they will generate greater loyalty and long-term relationship with their consumers.El presente trabajo de investigación tiene la finalidad de determinar la relación existente las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana, estudiar la forma en que una tiene repercusiones en la otra y en qué medida. El estudio tiene un enfoque cuantitativo y tuvo como muestra a los jóvenes dentro del rango de edad mencionado anteriormente que han asistido a por lo menos uno de los 6 bares materia de estudio. Al realizar el análisis de los resultados obtenidos en las encuestas realizadas mediante modelos estadísticos, pudimos llegar a la conclusión de que ambas variables estudiadas, experiencia y lealtad, tiene una relación directa y fuerte. Permitiendo afirmar que a medida en que las empresas de la industria de bares tengan un enfoque centrado en ofrecer una experiencia única que además, involucre al usuario y genere satisfacción, generarán una mayor lealtad y relación a largo plazo con sus consumidores.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAFidelización del clienteTrademarksCustomer loyaltyYoung adultsConsumer behaviorMarcas comercialesJóvenesComportamiento del consumidorLima Metropolitana (Perú)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Relación entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima MetropolitanaRelationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between the ages of 20 and 29 in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan Limainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-0909-21890782675441301674119055https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalVidalon Oppe, AlexanderMedroa Delgado, GiancarloCrousillat Guerrero, José Fhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 - 34.A8OITHUMBNAILT018_74119055_T.pdf.jpgT018_74119055_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11505https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/7/T018_74119055_T.pdf.jpg4fb140cb42ae1df412d653b2f95d3af0MD57FA_74119055.pdf.jpgFA_74119055.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg16537https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/9/FA_74119055.pdf.jpgac0357148e4fee587ab07ff599138d48MD5920151311 SOUSA IPARRAGUIRRE , BRENDA MELISSA.pdf.jpg20151311 SOUSA IPARRAGUIRRE , BRENDA MELISSA.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7095https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/11/20151311%20SOUSA%20IPARRAGUIRRE%20%2c%20BRENDA%20MELISSA.pdf.jpgb9bb2b1ad3e547f2bad8f09d7d48788aMD511ORIGINALT018_74119055_T.pdfT018_74119055_T.pdfTesisapplication/pdf2192303https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/1/T018_74119055_T.pdfed8f3b1a2fbd9c0903c6aba03e4a51faMD51FA_74119055.pdfFA_74119055.pdfAutorizaciónapplication/pdf286862https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/2/FA_74119055.pdf3bb541f69338b9f62b18b5cc04c180ffMD5220151311 SOUSA IPARRAGUIRRE , BRENDA MELISSA.pdf20151311 SOUSA IPARRAGUIRRE , BRENDA MELISSA.pdfReporte de similitudapplication/pdf15259686https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18203/3/20151311%20SOUSA%20IPARRAGUIRRE%20%2c%20BRENDA%20MELISSA.pdfee7f330e983bc906612e21384d8f8b2cMD53LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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