Gestión de crisis corporativa en el sector aerocomercial: caso Viaje Lindo Airlines

Descripción del Articulo

The concern to manage the intangible values of companies responds to the need to differentiate more and more and face the complexity of the environment (interactions). In that sense, and following the objectives of the company Viaje Lindo Airlines, the Dircom approach turns out to be an efficient al...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mestanza Rivera, Luis Miguel
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/10058
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/10058
http://doi.org/10.26439/ulima.tesis/10058
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunicación organizacional
Lineas aéreas
Communication in crisis management
Organizational communication
Airlines
Comunicación en gestión de crisis
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
Descripción
Sumario:The concern to manage the intangible values of companies responds to the need to differentiate more and more and face the complexity of the environment (interactions). In that sense, and following the objectives of the company Viaje Lindo Airlines, the Dircom approach turns out to be an efficient alternative to manage the current communication crisis. For this, a short and medium term crisis management plan will be generated, focused on the different stakeholders of the organization, and then develop positioning strategies that reaffirm the company's attributes. It´s worth mentioning that digital tools will be integrated to address this corporate crisis.
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