Validación del IPP-R con alumnos de cuarto y quinto grado de secundaria de colegios públicos y privados de Lima metropolitana

Descripción del Articulo

The purpose of this research project was to standardize and validate the Revised Professional Interests and Preferences Inventory (IPP-R 2010) in metropolitan Lima on the basis of studies on human development data provided by Unesco in 2007. The population sample consisted of 1567 female and male st...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Olivera Guzmán, Cipriano, Uribe Ybañez, Patricia Yrma, Denegri, Nadia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2252
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2252
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Orientación profesional
Pruebas psicológicas
Estudiantes de secundaria
Vocational guidance
Psychological tests
High school students
Lima (Perú)
Descripción
Sumario:The purpose of this research project was to standardize and validate the Revised Professional Interests and Preferences Inventory (IPP-R 2010) in metropolitan Lima on the basis of studies on human development data provided by Unesco in 2007. The population sample consisted of 1567 female and male students attending 4th and 5th year of secondary education in private and public schools. We carried out a descriptive calculus based on the characteristics of the sample, calculated internal consistency based on Cronbach Alpha score, Construct Validity through KMO, the significance value of Bartlett esfericity test, item-test correlations and factor analysis.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).