La percepción del rol de la música en la comunicación de una marca: caso nueva imagen "Siente el sabor" de Coca-Cola
Descripción del Articulo
This paper sought to analyze the perception of the role of music in the communication of a brand and chose as a case study the musical composition of the commercial launch of the new Coca-Cola image: “Siente el sabor”. We analyzed the functions of music in the communication of a brand, first in a th...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11316 |
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This paper sought to analyze the perception of the role of music in the communication of a brand and chose as a case study the musical composition of the commercial launch of the new Coca-Cola image: “Siente el sabor”. We analyzed the functions of music in the communication of a brand, first in a theorical sense and later in the specific case study. Four roles were identified for the music in a broad sense, but no consensus was reached about the role it plays in Coca-Cola´s case given the conflicting points of view of the experts interviewed. On the other hand, an analysis was made from the perceptions of the target audience of Coca-Cola about the effect that the role of music has on the communication of the brand. The results highlighted the positive aspect of music in reinforcing the brand's message. In conclusion, music continues to reinforce the feel of happiness that characterizes Coca-Cola and, in turn, responds to the "single brand" strategy they now use. |
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Busse Cárdenas, PeterAragon Lara, Vanessa Yvonne2020-08-08T04:54:18Z2020-08-08T04:54:18Z2020Aragon Lara, V. Y. (2020). La percepción del rol de la música en la comunicación de una marca: caso nueva imagen "Siente el sabor" de Coca-Cola (tesis para optar el título profesional de Licenciado en Comunicación). Universidad de Lima.https://hdl.handle.net/20.500.12724/11316http://doi.org/10.26439/ulima.tesis/11316This paper sought to analyze the perception of the role of music in the communication of a brand and chose as a case study the musical composition of the commercial launch of the new Coca-Cola image: “Siente el sabor”. We analyzed the functions of music in the communication of a brand, first in a theorical sense and later in the specific case study. Four roles were identified for the music in a broad sense, but no consensus was reached about the role it plays in Coca-Cola´s case given the conflicting points of view of the experts interviewed. On the other hand, an analysis was made from the perceptions of the target audience of Coca-Cola about the effect that the role of music has on the communication of the brand. The results highlighted the positive aspect of music in reinforcing the brand's message. In conclusion, music continues to reinforce the feel of happiness that characterizes Coca-Cola and, in turn, responds to the "single brand" strategy they now use.En esta investigación, se buscó conocer la percepción del rol de la música en la comunicación de una marca, y se escogió como caso de estudio la composición musical del comercial de lanzamiento de la nueva imagen de Coca-Cola: “Siente el sabor”. Se realizó un análisis de las funciones que adquiere la música en la comunicación de una marca, primero de manera general y luego en el caso puntual de Coca-Cola. Se identificaron cuatro roles significativos para la música, pero las opiniones de los expertos consultados dificultaron señalar alguno en particular para el caso de este estudio. Por otro lado, se hicieron entrevistas a profundidad al público objetivo de Coca-Cola sobre el efecto que tiene el rol de la música en la comunicación de la marca. La muestra destacó el aspecto positivo que tuvo la música para reforzar el mensaje de la marca. A modo de conclusión, se comprobó que la música sigue reforzando esa felicidad que caracteriza a Coca-Cola y, a su vez, responde a la estrategia de ‘marca única’.Tesisapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAImage corporateBranding (Marketing)MusicCoca-Cola CompanyImagen corporativaMúsicahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00La percepción del rol de la música en la comunicación de una marca: caso nueva imagen "Siente el sabor" de Coca-Colainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicaciónhttps://orcid.org/0000-0002-5570-12990985807432202673139948https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalParedes Maibach, BertaRivadeneyra Olcese, CarlosBusse Cárdenas, Peterhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisOITHUMBNAILVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.jpgVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11029https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11316/5/Vanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.jpg43f8cd27b79f6a230ff0e5d1899b93b9MD55TEXTVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.txtVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.txtExtracted texttext/plain224458https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11316/4/Vanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdf.txtce7d21215c9902e674e3dc021113baffMD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11316/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11316/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD52ORIGINALVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdfVanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdfDescargarapplication/pdf1190783https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11316/1/Vanessa_Yvonne_Aragon_Lara.pdfcca9e2b81f2255674dc199968b0e5b4cMD5120.500.12724/11316oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/113162025-04-16 13:48:52.423Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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