Mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje de manufactura esbelta utilizando synchro game en la Facultad de Ciencias e Ingeniería
Descripción del Articulo
Students specializing in Industrial Engineering, taking lean manufacturing, learn to design and manage a production system in such a way that it maximizes value generation through the application of philosophy, methods and tools. In order for students to understand and practice the knowledge acquire...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/193880 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/enblancoynegro/article/view/26433/24873 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Lean manufacturing System simulation Process improvement Manufactura esbelta Simulación de sistemas Mejora de procesos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | Students specializing in Industrial Engineering, taking lean manufacturing, learn to design and manage a production system in such a way that it maximizes value generation through the application of philosophy, methods and tools. In order for students to understand and practice the knowledge acquired in the course, the course uses Synchro Game, a simulation of a pneumatic cylinder assembly line, in which students, organized in teams, participate, manage, and make decisions to improve the performance of the manufacturing cell they comprise. The results in the teaching-learning process have been remarkable: the teams managed to increase production capacity by 327%, improved the economic flow of the process by 465%, and valued the contribution of simulations to their learning and skills development at 96%. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).