Educación LGB+. El derecho fundamental a educación básica contra la discriminación por orientación sexual

Descripción del Articulo

The present paper justifies the existence of a fundamental right to an education that addresses and seeks to eradicate discrimination based on sexual orientation. To this end, the justification relies on the text of the Constitution, judicial precedents, and moral reasons. Specifically, the hypothes...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gonzales Otoya, Bruno Doig
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/173904
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/22472/21686
https://doi.org/10.18800/iusetveritas.201902.002
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Orientación sexual
Derecho a la Educación
Derecho a la Igualdad
Discriminación
LGBT
Esencialismo
Construccionismo
Con mis hijos no te metas
Derechos Fundamentales
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
Descripción
Sumario:The present paper justifies the existence of a fundamental right to an education that addresses and seeks to eradicate discrimination based on sexual orientation. To this end, the justification relies on the text of the Constitution, judicial precedents, and moral reasons. Specifically, the hypothesis is based on the right to equality and the right to education, widely recognized by the constitutional practice. Thereafter, the means of implementation for the said right are presented. Finally, the argument is confronted with the critics related to the power of the parents to guide the education of their children, which is based on the principles of pluralism and state neutrality.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).