Learning strategies. Definitions, classifications and measuring instruments

Descripción del Articulo

Definition of learning as a constructive activity is given and classifications of learning strategies are revised, discussing aditionaly their value as resources for improving learning. Main caracteristcs of three instruments for assessing learning strategies are outlined.
Detalles Bibliográficos
Autor: Meza, Aníbal
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/48
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/48
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Academic learning
Learning strategies
Learning strategies measurement
Aprendizaje académico
Estrategias de aprendizaje
Medición de estrategias de aprendizaje
Descripción
Sumario:Definition of learning as a constructive activity is given and classifications of learning strategies are revised, discussing aditionaly their value as resources for improving learning. Main caracteristcs of three instruments for assessing learning strategies are outlined.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).