A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
Descripción del Articulo
Abstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/659 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos |
id |
REVUSAT_af6615c794addc86272d9f48c5dfc925 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/659 |
network_acronym_str |
REVUSAT |
network_name_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
repository_id_str |
. |
spelling |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of PerúUna mirada a la investigación científica sobre el Covid-19 y sus efectos en la educación en el PerúRojas Flores, Segundo SantiagoEducation; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impactsEducación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicosAbstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he 11 articles found, it can be concluded that there are several effects in the country: the great challenge of e-learning for all, connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, increasing inequality in access to education at all levels and psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems. Keywords: Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts.El presente artículo tiene como propósito una revisión de los artículos publicados sobre los efectos del Covid-19 en la educación en el Perú. En primer lugar, se realiza una descripción general de los efectos de la pandemia en los diversos actores educativos contextualizando los diversos retos que ellos han asumido. Del análisis de 11 artículos encontrados, se puede concluir que hay varios efectos en el país: el gran reto que ha significado la educación virtual para todos, los problemas de conectividad unidos a la falta de equipos adecuados para las clases virtuales, el aumento de la desigualdad en el acceso a la educación en todos los niveles y los efectos psicológicos de la pandemia, esencialmente con problemas emocionales. Palabras Clave: Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicosUniversidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2021-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntexttext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/65910.35383/educare.v9i2.659EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 9 Núm. 2 (2021): Educare et Comunicare; 43-522312-901810.35383/educare.v9i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1296https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/12972020-2021 Perú2020-2021 Perúinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/6592024-09-06T16:53:18Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú Una mirada a la investigación científica sobre el Covid-19 y sus efectos en la educación en el Perú |
title |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
spellingShingle |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú Rojas Flores, Segundo Santiago Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos |
title_short |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
title_full |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
title_fullStr |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
title_full_unstemmed |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
title_sort |
A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
author |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
author_facet |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos |
topic |
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos |
description |
Abstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he 11 articles found, it can be concluded that there are several effects in the country: the great challenge of e-learning for all, connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, increasing inequality in access to education at all levels and psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems. Keywords: Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación text |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659 10.35383/educare.v9i2.659 |
url |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659 |
identifier_str_mv |
10.35383/educare.v9i2.659 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1296 https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1297 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/xml application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
2020-2021 Perú 2020-2021 Perú |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 9 Núm. 2 (2021): Educare et Comunicare; 43-52 2312-9018 10.35383/educare.v9i2 reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
instacron_str |
USAT |
institution |
USAT |
reponame_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
collection |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1810293519180365824 |
score |
13.887377 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).