A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú

Descripción del Articulo

Abstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rojas Flores, Segundo Santiago
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasusat:article/659
Enlace del recurso:https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos
id REVUSAT_af6615c794addc86272d9f48c5dfc925
oai_identifier_str oai:revistasusat:article/659
network_acronym_str REVUSAT
network_name_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository_id_str .
spelling A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of PerúUna mirada a la investigación científica sobre el Covid-19 y sus efectos en la educación en el PerúRojas Flores, Segundo SantiagoEducation; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impactsEducación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicosAbstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he 11 articles found, it can be concluded that there are several effects in the country: the great challenge of e-learning for all, connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, increasing inequality in access to education at all levels and psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems. Keywords: Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts.El presente artículo tiene como propósito una revisión de los artículos publicados sobre los efectos del Covid-19 en la educación en el Perú. En primer lugar, se realiza una descripción general de los efectos de la pandemia en los diversos actores educativos contextualizando los diversos retos que ellos han asumido. Del análisis de 11 artículos encontrados, se puede concluir que hay varios efectos en el país: el gran reto que ha significado la educación virtual para todos, los problemas de conectividad unidos a la falta de equipos adecuados para las clases virtuales, el aumento de la desigualdad en el acceso a la educación en todos los niveles y los efectos psicológicos de la pandemia, esencialmente con problemas emocionales. Palabras Clave: Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicosUniversidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2021-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntexttext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/65910.35383/educare.v9i2.659EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 9 Núm. 2 (2021): Educare et Comunicare; 43-522312-901810.35383/educare.v9i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1296https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/12972020-2021 Perú2020-2021 Perúinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/6592024-09-06T16:53:18Z
dc.title.none.fl_str_mv A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
Una mirada a la investigación científica sobre el Covid-19 y sus efectos en la educación en el Perú
title A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
spellingShingle A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
Rojas Flores, Segundo Santiago
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos
title_short A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
title_full A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
title_fullStr A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
title_full_unstemmed A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
title_sort A look in scientific investigation about Covid-19 and its effects in the education of Perú
dc.creator.none.fl_str_mv Rojas Flores, Segundo Santiago
author Rojas Flores, Segundo Santiago
author_facet Rojas Flores, Segundo Santiago
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos
topic Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos
description Abstract This article reviews publicated articles about the effects of Covid-19 in the education in Perú. First, we describe the current state of research about the effects of the pandemic in different educational stakeholders contextualize the differents challenges that they have taken up. Front he 11 articles found, it can be concluded that there are several effects in the country: the great challenge of e-learning for all, connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, increasing inequality in access to education at all levels and psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems. Keywords: Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación
text
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659
10.35383/educare.v9i2.659
url https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659
identifier_str_mv 10.35383/educare.v9i2.659
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1296
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/659/1297
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/xml
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv 2020-2021 Perú
2020-2021 Perú
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
dc.source.none.fl_str_mv EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 9 Núm. 2 (2021): Educare et Comunicare; 43-52
2312-9018
10.35383/educare.v9i2
reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron:USAT
instname_str Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron_str USAT
institution USAT
reponame_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
collection Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1810293519180365824
score 13.887377
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).