What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
Descripción del Articulo
This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/820 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning. Virtual education in pandemia Effects Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia. Educación virtual en pandemia Efectos |
Sumario: | This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice-principals, and teachers of the capital of the country, is possible to conclude that the connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, has increased inequality in access to education at all educational levels. Further, we have to highlight the psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems in the persons involved. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).