Gamified software application in Teleinformatics class
Descripción del Articulo
When facing evaluations in the Teleinformatic subject, it is common for students to present difficulties demonstrating the fulfillment of the objectives. Frequent evaluations become an effective tool in the hands of teachers to promote the consolidation of knowledge and the development of skills. Ho...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad La Salle |
| Repositorio: | Revistas - Universidad La Salle |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/31 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31 https://doi.org/10.48168/innosoft.s2.a31 https://purl.org/42411/s2/a31 https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | evaluation gamification teaching teleinformatic enseñanza evaluación gamificación teleinformática |
| id |
REVUSALLE_d5add12d91181ba80a207bf2414efbde |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/31 |
| network_acronym_str |
REVUSALLE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Gamified software application in Teleinformatics classAplicación de software gamificada en la asignatura TeleinformáticaVeloz Morales, DargelGonzález Marrero , LaritzaevaluationgamificationteachingteleinformaticenseñanzaevaluacióngamificaciónteleinformáticaWhen facing evaluations in the Teleinformatic subject, it is common for students to present difficulties demonstrating the fulfillment of the objectives. Frequent evaluations become an effective tool in the hands of teachers to promote the consolidation of knowledge and the development of skills. However, the teaching load and the tendency towards finalism in students cause little systematization in the study of the subject and therefore poor results in frequent evaluations. Taking into account the existing technological development and the constant linkage of students to ICT, a guide for the design and application of an evaluative instrument for frequent evaluation combined with a computer system is proposed in this work, thus involving novelty and motivation in students through gamification techniques.Al enfrentarse ante evaluaciones en la asignatura Teleinformática es común que los estudiantes presenten dificultades demostrando el cumplimiento de los objetivos. Las evaluaciones frecuentes se convierten en una herramienta efectiva en manos de los profesores para propiciar la consolidación de conocimientos y el desarrollo de habilidades. Sin embargo, la carga docente y la tendencia al finalismo por parte de los estudiantes provocan poca sistematización en el estudio de la asignatura y por tanto malos resultados en las evaluaciones frecuentes. Teniendo en cuenta el desarrollo tecnológico existente y la vinculación constante de los estudiantes a las TIC se propone en este trabajo una guía para el diseño y aplicación de un instrumento evaluativo para evaluación frecuente combinado con un sistema informático, involucrando así, novedad y motivación en los estudiantes a través de técnicas de gamificación.Universidad La Salle2020-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionJournal papertextArtículos originalestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31https://doi.org/10.48168/innosoft.s2.a31https://purl.org/42411/s2/a31https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31Innovation and Software; Vol 1 No 2 (2020): September - February; 62-74Innovación y Software; Vol. 1 Núm. 2 (2020): Septiembre - Febrero; 62-742708-09352708-0927https://doi.org/10.48168/innosoft.s2https://purl.org/42411/s2https://n2t.net/ark:/42411/s2reponame:Revistas - Universidad La Salleinstname:Universidad La Salleinstacron:USALLEspahttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31/22https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31/23https://purl.org/42411/s2/a31/g22https://purl.org/42411/s2/a31/g23https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31/g22https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31/g2320202020Derechos de autor 2020 Innovación y Softwarehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/312025-07-03T08:01:49Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Gamified software application in Teleinformatics class Aplicación de software gamificada en la asignatura Teleinformática |
| title |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| spellingShingle |
Gamified software application in Teleinformatics class Veloz Morales, Dargel evaluation gamification teaching teleinformatic enseñanza evaluación gamificación teleinformática |
| title_short |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| title_full |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| title_fullStr |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| title_full_unstemmed |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| title_sort |
Gamified software application in Teleinformatics class |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Veloz Morales, Dargel González Marrero , Laritza |
| author |
Veloz Morales, Dargel |
| author_facet |
Veloz Morales, Dargel González Marrero , Laritza |
| author_role |
author |
| author2 |
González Marrero , Laritza |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
evaluation gamification teaching teleinformatic enseñanza evaluación gamificación teleinformática |
| topic |
evaluation gamification teaching teleinformatic enseñanza evaluación gamificación teleinformática |
| description |
When facing evaluations in the Teleinformatic subject, it is common for students to present difficulties demonstrating the fulfillment of the objectives. Frequent evaluations become an effective tool in the hands of teachers to promote the consolidation of knowledge and the development of skills. However, the teaching load and the tendency towards finalism in students cause little systematization in the study of the subject and therefore poor results in frequent evaluations. Taking into account the existing technological development and the constant linkage of students to ICT, a guide for the design and application of an evaluative instrument for frequent evaluation combined with a computer system is proposed in this work, thus involving novelty and motivation in students through gamification techniques. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Journal paper text Artículos originales |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31 https://doi.org/10.48168/innosoft.s2.a31 https://purl.org/42411/s2/a31 https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31 |
| url |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31 https://doi.org/10.48168/innosoft.s2.a31 https://purl.org/42411/s2/a31 https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31/22 https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/31/23 https://purl.org/42411/s2/a31/g22 https://purl.org/42411/s2/a31/g23 https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31/g22 https://n2t.net/ark:/42411/s2/a31/g23 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
| dc.coverage.none.fl_str_mv |
2020 2020 |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Innovation and Software; Vol 1 No 2 (2020): September - February; 62-74 Innovación y Software; Vol. 1 Núm. 2 (2020): Septiembre - Febrero; 62-74 2708-0935 2708-0927 https://doi.org/10.48168/innosoft.s2 https://purl.org/42411/s2 https://n2t.net/ark:/42411/s2 reponame:Revistas - Universidad La Salle instname:Universidad La Salle instacron:USALLE |
| instname_str |
Universidad La Salle |
| instacron_str |
USALLE |
| institution |
USALLE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| collection |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1848431713741438976 |
| score |
13.003005 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).