Selection of one social network to support higher education teaching through computing with words
Descripción del Articulo
Social networks have impacted society, to such an extent that in many occasions it is more important to be aware of them than any other application on the cell phone, tablet or laptop. On the other hand, the arrival of the covid-19 disease has also impacted the way students, teachers and the educati...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad La Salle |
Repositorio: | Revistas - Universidad La Salle |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/47 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/47 https://doi.org/10.48168/innosoft.s6.a47 https://purl.org/42411/s6/a47 https://n2t.net/ark:/42411/s6/a47 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social networking computing with words CWW 2-tuple linguistics higher education Redes sociales computación con palabras 2-tupla lingüística enseñanza superior |
Sumario: | Social networks have impacted society, to such an extent that in many occasions it is more important to be aware of them than any other application on the cell phone, tablet or laptop. On the other hand, the arrival of the covid-19 disease has also impacted the way students, teachers and the education system itself act. The present work aims to select the most suitable social network for higher education support, through computing with words, used to perform the process of computation and reasoning. In addition, the FLINTSTONES program is used to simulate the different models. Finally, the results achieved for each of the three social networks analyzed are presented: Telegram, WhatsApp and Facebook. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).